به گزارش افکارنیوز، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اماراتی نشنال نوشت: مقامات آگاه اعلام كردند ، ایران مقصد صادراتی مقادیر قابل توجهی از نفت کوره تولیدی خود را از بندر فجیره امارات به مقصد سنگاپور تغییر داده است.

براساس این گزارش، بندر فجیره امارات که در دریای عمان قرار دارد، مکانی مناسب برای پهلوگیری و سوخت گیری مجدد کشتی هایی است که بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام در رفت و آمدند. این بندر در طی سالیان گذشته به یکی از پر تردد ترین پایانه های سوخت گیری مجدد دریایی جهان تبدیل شده است.

" نیک مرینوس " یکی از پیمانکارانی که در فجیره کار می کند، گفت: واردات سوخت از ایران غیر ممکن شده است. ۲ از ماه پیش تا کنون وضعیت به همین صورت بوده است.

بر اساس این گزارش، " ابولفضل رستمی " یکی از مسئولان شرکت ملی نفت ایران گفت: سنگاپور خود را به عنوان یک بازار بهتر برای صادرات محصول تولید ایران ثابت کرده است. ما مشتری های خوبی در آنجا داریم.

لازم به ذكر است ، نفت کوره تولید ایران یکی از با کیفیت ترین نفت های کوره جهان با نسبت کم سولفور است که مراکز خرده فروشی سوخت معمولا پیش از فروش، آن را با نفت کوره بی کیفیت ترکیب می کنند . کاهش صادرات نفت کوره ایران به فجیره، موجب افزایش قیمت سوخت در این بندر شده است.