مشخصات نسخه جدید هوآوی Nova SE8

آخرین گوشی هوشمند شرکت هوآوی در لاین آپ سری nova با نام Huawei nova 7 SE 5G Youth (بله، اسم واقعی این گوشی به همین بلندی است) در بازار عرضه شده بود و این شرکت اکنون در حال آماده شدن برای عرضه کردن نسخه جدید این گوشی است.

شرکت هوآوی در زیر بدنه آخرین نسخه عرضه شده در لاین آپ این سری، از یک چیپست MediaTek استفاده کرده است و اکنون نسخه بعدی آن با نام Huawei nova 8 SE در حال آماده شدن برای عرضه در بازار جهانی است. بنابراین، می‌توان گفت که با توجه به این که آخرین نسخه عرضه شده از لاین آپ این سری دارای چنین اسم طولانی و زیادی بود، نسخه بعدی آن اسم معقول‌تر و کوتاه‌تری خواهد داشت. در هر صورت، گوشی هوشمند پیش روی Huawei nova 8 SE به عنوان مدل بعدی در این لاین آپ، در دو مدل کلی راهی بازار خواهد شد و همچنین با در اختیار داشتن تکنولوژی بسیار بهبود یافته‌تر در باتری و صفحه نمایش خود، که باعث می‌شود پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد، راهی بازار خواهد شد.

اما در حقیقت، اکنون ماجرا از این قرار است که یک منبع کاملا معتبر و قابل اطمینان چینی که مشخصات و اطلاعات گوشی‌های شرکت هوآوی را قبل از رونمایی رسمی آن‌ها فاش می‌کند، اعلام کرده است که این شرکت در مدل بهبود یافته جدید این لاین آپ که قرار است با اسم Huawei nova 8 SE راهی بازار شود، از یک پنل صفحه نمایش OLED با اندازه دقیق ۶/۵۳ اینچ استفاده خواهد کرد که رزولوشن آن به Full HD Plus نیز می‌تواند برسد.

علاوه بر این، این منبع قابل اطمینان چینی عنوان کرده است که nova 8 SE قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع با سرعت ۶۶ وات در اختیار خواهد داشت. این فناوریِ فست شارژ که چنین قدرت قابل توجه و چشمگیری در اختیار دارد، برای اولین بار در اوایل ماه جاری میلادی در کنار گوشی‌های پرچمدار لاین آپ Huawei Mate 40 Pro رونمایی و معرفی شده بود. بنابراین، می‌توانیم با اطمینان خاطر کامل بگوییم که شرکت هوآوی کاملا آماده است تا این فناوری پرسرعت را در سایر گوشی‌های آینده خود نیز در دسترس قرار دهد.

علاوه بر این، مشخصات فاش شده nova 8 SE که توسط یک منبع چینی منتشر شده‌اند، اعلام می‌کنند که دو مدل کلی از گوشی هوشمند میان رده شرکت هوآوی در این لاین آپ وجود خواهد داشت که هر یک از آن‌ها دارای یک چیپست  5G مختلف و متفاوت از یکدیگر هستند که الته، هر دوی آن‌ها توسط شرکت MediaTek توسعه پیدا کرده‌اند که یکی از این دو چیپست، کمی مقرون به صرفه‌تر و ارزان قیمت‌تر از دیگری است و به یک پردازنده Dimensity 720 SoC  مجهز می‌باشد و دیگری نیز به استفاده کردن از همان پردازنده Dimensity 800U ادامه خواهد داد. در حال حاضر در زیر بدنه آخرین مدل از لاین آپ این سری یعنی Huawei nova 7 SE 5G Youth  نیز وجود دارد.

مشخصات هوآوی Nova SE8 منتشر شد

از نظر دوربین و چشمی‌های آن، بر اساس اطلاعات فاش شده از گوشی هوشمند پیش روی Huawei nova 8 SE  توسط این منبع چینی، باید انتظار چهار دوربین مختلف در پنل پشتی بدنه آن را داشته باشیم که یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در راس آن‌ها قرار داده خواهد شد و در کنار آن یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین فوق عریض این گوشی ایفای نقش خواهد کرد و دو دوربین باقی مانده آن نیز هر دو دارای یک سنسور ۲ مگاپیکسلی خواهند بود که یکی از آن‌ها به عنوان دوربین ماکرو عمل خواهد کرد و سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگری که در پنل پشتی بدنه وجود دارد نیز یک سنسور تشخیص عمق میدان دید برای ایجاد افکت بوکه و تار کردن پس زمینه در عکس‌های پرتره به کار برده خواهد شد. این در حالی است که در پنل جلوی این گوشی نیز فقط یک دوربین وجود خواهد داشت که گفته می‌شود یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در اختیار دارد.

علاوه بر این، تفاوت و اختلاف اصلی بین Huawei nova 8 SE و نسل قبلی آن، در بدنه آن‌ها گنجانده شده است جایی که مدل جدید در لاین آپ این سری، قرار است دارای یک بدنه سبک‌تر و باریک‌تر باشد. شایعه‌هایی که در حال حاضر در این رابطه وجود دارد، به این موضوع اشاره می‌کنند که ضخامت بدنه این گوشی فقط ۷/۴۶ میلی‌متر خواهد بود و وزن آن نیز فقط و فقط ۱۷۸ گرم خواهد بود که حتی در مقایسه با گوشی‌های دیگری که از برندهای دیگر وجود دارد نیز بسیار سبک و ناچیز به شمار خواهد رفت.