قیمت بلیط هواپیما به قبل از گرانی اخیر بازمی‌گردد

مجتبی یوسفی در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با حضور رئیس سازمان هواپیمایی ، رئیس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و رؤسای شرکت‌های هواپیمایی، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در هفته‌های اخیر، افزایش غیرقانونی بلیط پروازهای هوایی بوده است، متأسفانه ایرلاین‌ها بدون دریافت هیچ مجوز رسمی، قیمت‌ها را افزایش داده اند.

وی افزود: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، رؤسای ایرلاین‌ها دلایل خود را برای افزایش قیمت بلیط هواپیما ارائه کردند، از طرفی مسئولان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز توضیحاتی را درباره تبعات افزایش غیرقانونی قیمت بلیط هواپیما ارائه کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: در نشست امروز پس از استماع گزارش‌ها و توضیحات طرفین، مقرر شد که به دلیل عدم دریافت مجوز رسمی از سوی ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت، نرخ نامه به قیمت قبل از گرانی آبان ماه برگردد تا پس از آن، جلسه کارشناسی در سازمان هواپیمایی با حضور مدیران ایرلاین‌ها و مسئولان مربوطه برگزار شود، در نهایت شورای نرخ گذاری سازمان هواپیمایی باید نرخ رسمی پروازهای هوایی را اعلام کند.

یوسفی تصریح کرد: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که ایرلاین‌ها تا حصول نتیجه مربوطه، حق افزایش قیمت بلیط هواپیما را نخواهند داشت و در صورت بروز تخلف، سازمان هواپیمایی مکلف است که با شرکت‌های متخلف برخورد جدی کند.

وی تصریح کرد: البته در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس ، رؤسای ایرلاین‌ها نیز دغدغه‌های خود را درباره وضعیت اقتصادی شرکت‌ها، اثرات تحریم بر فعالیت شرکت‌ها و تشدید مشکلات به دلیل شیوع بیماری کرونا مطرح کردند، در این رابطه نیز مقرر شد تا جلسه‌ای در کمیسیون عمران برای پیگیری مطالبات ایرلاین‌ها برگزار شود.