11 میلیون تن محصولات پارس جنوبی صادر شد

امیر عباس حمیدی در عسلویه با اشاره به ویژگی‌های منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: این منطقه صنعتی، تولیدی و صادراتی نقش مهمی در اقتصاد، اشتغال و تولید دارد.

وی، به صادرات از گمرک پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در 7 ماه امسال 11 میلیون و 38 هزار تن انواع محصولات تولیدی پارس جنوبی به ارزش 2.7 میلیارد دلار صادر شده است.

 سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات را از جمله محموله‌های صادراتی دانست و بیان کرد: این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

حمیدی از صادرات 7 هزار و 352 تن میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: این محموله به ارزش 4 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی، با اشاره به واردات 47 هزار و 238 تن کالا از گمرک پارس جنوبی افزود: این کالاها به ارزش 563 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه 7 ماه سال قبل 51 درصد کاهش یافته است.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، با بیان اینکه از میزان واردات یاد شده 42 هزار تن آن واردات پروژه‌ای بوده است تصریح کرد: در 7 ماه امسال 528 میلیون دلار انواع کالاها از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور و ترخیص شده است.

حمیدی، با اشاره به حمل کالای داخلی به صورت کاپوتاژ بیان کرد: در 7 ماه امسال 4 میلیون و 168 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 792 میلیون دلار حمل کالای داخلی به صورت کاپوتاژ انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 125 درصد و ارزشی 88 درصد افزایش یافته است.