تحویل 700 واحد مسکن محرومان به واجدین شرایط

مسعود رضایی در خصوص ساخت مسکن محرومان در استان لرستان اظهار کرد: از تاریح ۲۷ مهر ماه ۹۸ تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و استانداری برای ساخت مسکن محرومان در استان لرستان منعقد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به جزییات این تفاهم نامه گفت: مقرر شد برای احداث هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واجدین شرایط در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به دیگر مفاد این تفاهم نامه گفت: علاوه بر تسهیلات و کمک بلاعوض برای واجدین شرایط صدور پروانه ونظارت واحد‌ها رایگان خواهد بود.

رضایی در خصوص نحوه شناسایی افراد واجد شرایط در این طرح اظهار کرد: این واحد‌ها به اقشار محروم که در دورترین نقاط استان قرار دارند و کمترین برخورداری از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را داشتند انتخاب شدند.

وی افزود: افراد واجد شرایط از ۱۱ شهرستان استان لرستان انتخاب شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان در ادامه تاکید کرد: تعداد ۱۳۱ واحد مسکن محرومان تحت پوشش بهزیستی و ۴۱۴ واحد نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رضایی در خصوص آخرین روند ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان گفت: تمام واجدین شرایط به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون عقد قرارداد هر دو هزار واحد در بانک‌ها انجام و پرونده‌ها تکمیل شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی احداث واحد‌های مسکونی گفت: کار پی کنی و اجرای فوندانسیون هر دو هزار واحد انجام شده و هزار و ۹۰۰ واحد به مرحله اسکلت رسیده است و از این تعداد حدود هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله سقف زنی هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان در مورد تکمیل واحد‌های مسکن محرومان گفت: پیش بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده تمام واحد‌های مسکن محرومان تکمیل و به بهره برداری برسد.

رضایی گفت: تا به امروز حدود ۷۰۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و افراد در آن‌ها ساکن هستند.