کلاهبرداری از جنس روغن موتور‌ تقلبی خودرو

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو   گفت: این روزها با افزایش قیمت بسیاری از لوازم یدکی خودرو، قطعات تقلبی در بازارزیاد شده است که از جمله آن می توان به روغن موتور تقلبی اشاره کرد که مشکلات زیادی را برای تعمیرکاران ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو بیان کرد: در حال حاضر قیمت روغن موتور سواری ۴۰ درصد، روغن موتور خودرو‌های دیزل ۵۳ درصد و روغن موتور‌های صنعتی ۶۰ درصد افزایش یافته است. متاسفانه با این افزایش قیمت تعمیرکاران با روغن موتورهای تقلبی مواجه می‌شوند که اصولا بعد از تعمیر خودرو، به تقلبی بودن روغن موتور پی می‌برند که باعث افزایش شکایات شده است.  

این مقام مسئول با اشاره به علت تقلبی بودن روغن موتور، تشریح کرد: علت این افزایش تقلبی بودن، گران شدن آن است و به حدی تمیز و دقیق کار را انجام می دهند که تعمیرکار، تقلبی بودن آن را نمی تواند تشخیص دهد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو بیان کرد: وجود قطعات تقلبی باعث می شود که پس از تحویل خودرو توسط تعمیرکاران به مشتری، آن‌ها خودرو را مجدد برای تعمیرات بیاورند.

نیک آئین با بیان اینکه قیمت خودرو افزایش یافته است اما هزینه تعمیرات آن تغییر نکرده است، تصریح کرد: قیمت خودرو این روزها بسیار گران شده است اما دستمزد تعمیرکاران افزایش نیافته و باعث نارضایتی آن ها شده است.

این مقام مسئول در خصوص فروش لوازم یدکی خودرو در سایت های اینترنتی، گفت: این روزها فروشگاه های زنجیره ای و سایت های فروش، لوازم یدکی می فروشند که باعث کسادی صنوف کوچک و سنتی شده است. اگر این رویه پیش رود، به زودی شاهد شکست کسب و کار‌های صنفی خواهیم بود و این پدیده اتفاق تلخی برای جامعه اصناف خواهد بود.