ماجرای انباشت سیب زمینی در مرز عراق چیست؟
کاشف عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی کشور در گفت وگو با شبکه خبر اظهار کرد: واردات سیب زمینی به عراق تا روز گذشته ممنوع بود و از امروز مجوز واردات به این کشور صادر شده است که دلیل انباشته شدن سیب زمینی‌ها در انبار‌های مرزی نیز همین موضوع است.

وی افزود: صادرکنندگان ایرانی نیز از زمان دقیق رفع ممنوعت واردات سیب زمینی به عراق با خبر نبودند و موجب این سردرگمی شد.
 
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی کشور بیان کرد: با انجام این صادرات " href="/fa/tags/%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA_">صادرات قیمت‌ها در عراق کنترل می‌شود از طرفی هم باید هماهنگی‌ها در داخل از سوی وزارت صمت دقیق صورت گیرد تا در بازار‌های داخلی موجب کمبود و گرانی نشویم.

کاشفی با درخواست از کشاورزان و صادرکنندگان ادامه داد: صادرات محصول و بستی بندی آن در فروش‌های بین المللی در شرایط فعلی که کرونا همه گیر شده، بسیار حائز اهمیت است که رعایت این موضوع از سوی کشاورزان و صادرکنندگان می‌تواند ارزش کالای صادارتی را بالا ببرد.

وی تصریح کرد: کل صادرات سیب زمینی حجم مشخصی ندارد و تا زمانی که این صادرات در بازار‌های داخلی اختلال ایجاد نکند، این روند ادامه خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی کشور با اشاره به امکانات مرزی ابراز کرد: صادرات محصولات کشاورزی به دلیل فساد پذیری آن‌ها بسیار حساس است، اما امکانات مرزی نظیر سردخانه ها، کافی نیست و موجب فاسد شدن محصولات می‌شود.