تصمیم مدیران سایپا برای تولید خودرو در داخل باعث خوکفایی، اشتغال و رونق تولید می شود

حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد در مدیریت شرکت سایپا و همچنین جایگزینی تولیدات داخلی به جای خودروهای مونتاژی، بعد از بدعهدی شرکت های بین المللی و رفتن شرکای خارجی از ایران گفت: ما از هر تصمیم برای تولید در داخل که باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال شود، حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه رفتن به سمت تولید داخلی و بومی سازی صنعت خودرو گامی در جهت خودکفایی است، افزود: تصمیم مدیران سایپا برای تولید خودرو به جای مونتاژ، یک تصمیم درست و اصولی است که انتظار می رود در کنار تولید خودرو به کیفیت خودروها هم توجه ویژه شود و مردم خودروهای با کیفیت سوار شوند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر افزایش داخلی سازی قطعات و کاهش وابستگی به شرکا و قطعه سازان خارجی تاکید کرد و افزود: قطعه سازان داخلی انتظار دارند که با تولید بیشتر، آنها هم مورد حمایت واقع شوند و در صورت تولید خودرو در داخل و تامین نیاز داخل و تلاش برای صادرات، بازار قطعه سازان هم رونق خواهد گرفت.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به آغاز تجاری سازی خودرو جدید شاهین، طراحی و رونمایی از مدل کراس اوور شاهین به عنوان خودرویی در سطح استانداردهای جهانی گفت: این اقدام سایپا هم می تواند پیام خوبی برای تحریم کنندگان جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و هم گامی در جهت رقابت با خودرو در سطح جهانی تلقی می شوند منتهی انتظار است که باجدیت این تولید خودروها ادامه یابد.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران ظرفیت و قابلیت های خوبی دارد، تاکید کرد: صنعت خودروسازی ایران در حال توسعه و رشد است و امیدواریم با همت مدیران و تلاش جهادی شاهد کاهش وابستگی به خارج از کشور و خودکفایی داخلی باشیم.