راه‌اندازی داروخانه مجازی

این فروشگاه جدید که آمازون فارمسی نام دارد، به مشتریان اجازه می دهد در هنگام خرید دارو در وب سایت یا اپلیکیشن آمازون، به مقایسه قیمت بپردازند. خریداران می توانند در هنگام پرداخت بین گزینه پرداخت بدون بیمه و پرداخت با بیمه تغییر وضعیت دهند. این سرویس برای کلوب مشتریان وفادار پرایم آمازون با تخفیف بالایی عرضه می شود.

پیش از این خریداران برای خرید دارو به وب سایت پیل پک هدایت می شدند اما اکنون امکان خرید مستقیم در وب سایت آمازون فراهم شده است. آمازون در سال ۲۰۱۸ داروخانه آنلاین پیل پک را به مبلغ ۷۵۳ میلیون دلار خریداری کرده بود.

ارزش سهام داروخانه های زنجیره ای، عمده فروشان دارو و فروشگاهها در پی راه اندازی داروخانه مجازی آمازون سقوط کرد. آمازون اکنون وارد رقابت مستقیمتری با شرکتهای "سی وی اس هلث کورپ" و "والگرینز بوتس الاینس" می شود که بزرگترین شرکتهای فروش داروی زنجیره ای آمریکا هستند.

به گفته تحلیلگران جفری اکوئیتی ریسرچ، آمازون در دو سال گذشته تلاش کرده است مجوزهای ایالتی بیشتری را برای فروش دارو در آمریکا کسب کند.

این شرکت که به عنوان یک فروشگاه کتاب تاسیس شده بود، فعالیت صنایعی نظیر خرده فروشی و رایانش را مختل کرده و اکنون نوبت به صنعت دارو رسیده است. توسعه فعالیتهای آمازون باعث برانگیخته شدن انتقاد گروههای مدافع حقوق کارگری و قانونگذاران آمریکایی از قدرت روزافزون و گستردگی فعالیتهای این غول اینترنتی شده است.

اگر اعضای پرایم بخواهند به صورت حضوری خرید کنند، آمازون اعلام کرده که تخفیفها برای خریدهای غیربیمه ای همچنان در بیش از ۵۰ هزار داروخانه از جمله داروخانه های رقیبانش موجود خواهد بود. مشترکان سرویس پرایم می توانند در هنگام پرداخت بدون بیمه، داروهای ژنریک را با ۸۰ درصد تخفیف و داروهای برند را با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

پاندمی ویروس کرونا ممکن است به رونق خرید آنلاین دارو کمک کند. تجارت الکترونیکی امسال که افراد زیادی به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده اند، جهش چشمگیری پیدا کرده است. اعضای سرویس پرایم که در سطح جهانی به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر می رسند، ممکن است از خرید داروی آنلاین از آمازون استقبال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی آمازون اعلام کرده که آمازون فارمسی برای مشتریان در برخی از ایالتهای آمریکا نظیر ایلینویز، مینه سوتا، لوییزیانا، کنتاکی و هاوای هنوز موجود نیست.