با جدیدترین و لوکس ترین خودروهای سال 2021 آشنا شوید/ تصاویر

چندین سال است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی اقدام به طراحی خودرو‌هایی لوکس و لاکچری می‌کنند و به دنبال این هستند که با تولید اتومبیل‌های قدرتمند، عنوان ابرخودرو را به محصول خود بچسبانند. حالا از بین این مجموعه‌های خودرو‌سازی تنها تعداد محدودی توانسته‌اند یک خودروی فوق العاده و خاص را به بازار جهانی معرفی کنند و حتی بسیاری از آن‌ها طراحی بسیار جذابی برای تولیدی آینده خود دارند.

یک اتومبیل زمانی به عنوان یک ابرخودرو شناخته می‌شود که ترکیبی از طراحی معماری خاص مهندسی، پلتفرم متفاوت و زیبایی منحصر به فردی را به خود اختصاص دهد. در هر سال شرکت‌های تولید خودرو لاکچری مانند لامبورگینی، مک‌لارن و فراری می‌توانند بیشترین تعداد ابرخودرو‌ها را وارد بازار جهانی کنند چرا که در کنار قدرت و سرعت اتومبیل‌های خود به زیبایی و فناوری آن‌ها نیز اهمیت بالایی می‌دهند.

معیار انتخابی که برای ۱۰ خودرو برتر در نظر گرفته شده ، ساده است. قیمت این ۱۰ خودرو برتر از سقف ۹۰ هزار دلار شروع می‌شود.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱

شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱ خودرویی با طراحی متفاوت است که ۱۷۴.۴ اینچ طول دارد، این میزان طول خودرو آئودی R۸ است، اتومبیلی که حدود هشت اینچ کوتاهتر از کوروت است. خریداران کوروت عاشق Pings و پانل‌های قابل جدا شدن سقف هستند.  C۸ دارای یک صندوق عقب بزرگ در پشت  است و به نوعی این خودرو لاکچری، از زاویه‌های خاصی عجیب به نظر می‌رسد.

کوروت سرعت فوق العاده ای دارد. این مدل همچنین درجه‌ای از پالایش و انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد که خریداران را شگفت زده می‌کند. C۸ با سیستم تعلیق کنترل جلو و عقب، ضمن حفظ توانایی در پیچیدن، سواری مطلوبی را فراهم می‌کند. لاستیک‌های مدل Pilot Sport All Season ۴ ZP به طور ویژه در مدل پایه تولید شده اند و در هوای سرد کنترل خودرو را به عهده دارند. این خودرو هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک می‌تواند رانندگی راحتی را فراهم می کند. 

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

جنسیس GV۸۰ مدل ۲۰۲۱ 

  جنسیس کار خود را با سدان‌ها آغاز کرد و قصد دارد به ‌زودی با مدل GV ۸۰ برای اولین بار وارد بازار کند. GV ۸۰ دارای در جلوی پنج‌ ضلعی بزرگی است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن تشبیه شده است.

این خودرو  لوکس‌تر از سدان‌های کنونی جنسیس به نظر می‌رسد،در این خودرو از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراس‌اوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV ۸۰ منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

هوندا آکورد ۲۰۲۱ 

آکورد یکی از برند‌های باسابقه و فعال در مجموعه هوندا است که از سال ۱۹۷۶ تا کنون روی خط تولید قرار دارد و ۱۰ نسل از آن ارائه شده است. این خودرو در کلاس‌های متنوعی شامل کامپکت، میان سایز و همچنین گرند تور معرفی شده و از منظر استایل بدنه نیز شامل مدل‌های ۳ و ۵ درب هاچ بک، ۴ درب سدان، ۲ درب کوپه و ۵ درب استیشن واگن می‌شود.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

کیا تلوراید ۲۰۲۱

شرکت خودروسازی کیا یکی از معروف ترین تولیدکنندگان خودرو در دنیا به شمار می رود که خودروهای هفت نفره فوق العاده ای را تولید کرده است.کیا تلوراید خودرویی شاسی بلند است که هر فردی از رانندگی با آن لذت می برد. این خودرو ۳.۸ لیتری قدرت ۲۹۱ اسب بخار را فراهم  می کند.  سواری با آن روان است و آن را می توان خودرویی ورزشی دانست.  

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

مزدا  ۲۰۲۱ CX-۵

وقتی صحبت از کراس اوور‌های جمع و جور می‌شود، به راحتی می‌توان فهمید که چرا مزدا CX-۵ ۲۰۲۱ برنده بهترین شاسی بلند شده است.این خودرو نه تنها از بدنه‌ی زیبایی برخوردار است، بلکه فضای داخلی آن نیز جالب است.

البته، مزدا به ما نشان داده است که توجه آن به جزئیات بیشتر از عمق ظاهری به ارگونومی متفکرانه و پویایی رانندگی جذاب است. CX-۵ در مقایسه با رقبای خود که عمدتا کسل کننده بوده، بسیار جذاب شده است. در حالی که موتور استاندارد چهار سیلندر فاقد منگنه توربو - چهار موجود است، هر دو با گیربکس اتوماتیک بسیار ماهر جفت می‌شوند و از نظر مصرف سوخت از بازدهی بالاتر از رتبه بندی EPA برخوردار هستند. با وجود فضای کم بار نسبت به رقبای اصلی خود، ۲۰۲۱ CX-۵ از همه همکلاسی‌ها و حتی برخی گزینه‌های گران‌تر، درخشش بیشتری دارد.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۲۱

طراحی موتور پورشه ۷۱۸ و شاسی با تیونینگ اسپرت آن به پورشه ۷۱۸ باکستر کمک می‌کنند تا یک  رانندگی متعادل را ارائه کند. موتور‌های چهار و شش سیلندر توربو این خودرو قدرت کافی برای همراهی با هندلینگ  آن ارائه می‌کنند.

خریداران می‌توانند بین یک گیربکس شش دنده دستی و یک هفت دنده اتومات برای این خودروی دیفرانسیل عقب انتخاب کنند. سقف پورشه ۷۱۸ باکستر قابل باز شدن است.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

پورشه ماکان ۲۰۲۱

پورشه جزئیات برنامه‌های آینده خود را برای خودرو ماکان ارائه داده است. طبق این برنامه در سال ۲۰۲۱ نسل دوم این خودرو به یک خودروی الکتریکی تبدیل خواهد شد. این سازنده آلمانی اعلام کرده است که فروش مدل فعلی بنزینی این خودرو در کنار مدل الکتریکی آن به مدت نامعلومی ادامه خواهد یافت.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

رام ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۱  

سال گذشته، رام برنامه‌های خود را برای رونمایی ۱۵۰۰ Rebel TRX  در سال ۲۰۲۰ تأیید کرد. این مدل قرار بود در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۲۰ رونمایی شود، اما این رویداد به دلیل همه گیر شدن کروناویروس لغو شده است.

فروش این خودرو اوایل سال آینده با قیمت ۶۹۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ یک مدل جدید چهار سیلندری با  قدرت ۳۸۲ اسب بخار در دست عرضه قرار گرفته است. منابع خبری معتقدند مدل شش سیلندری، با افزایش قدرت خود، یک رقیب برای مدل Z۴ M۴۰i شرکت بی‌ام‌و است. گفته شده که این خودرو برای رسین از سرعت صفر به سرعت صد ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.

طبق گفته‌های شرکت تویوتا، یک سری بروزرسانی بر روی موتور خودرو صورت گرفته است که شامل میله تحرک‌های جدید، برای کاهش نسبت تراکم می‌شود. گفتنی است این تغییرات معمولا بر روی خودرو‌ها انجام نمی‌شوند مگر آن که اتومبیل از افزایش قدرت بالا برخوردار شده باشد. با این حال شرکت تویوتا طی صحبت‌های خود به این امر اشاره‌ای نکرد.

برخی تحلیلگران با توجه به اضافه شدن یک سیستم اگزوز جدید به شش پرت برای کنترل گرما، مدعی شدند موتور خودرو از ارتقای زیادی پیدا کرده است. متاسفانه شرکت تویوتا هیچ اطلاعات دیگری درباره خودروی خود در اختیار مخاطبین قرار نداد است، اما با توجه به گفته‌های تادا انتظار می‌رود که بروزرسانی در نرم‌افزار خودرو نیز وجود اعمال شده باشد.

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

فولکس واگن گلف GTI مدل ۲۰۲۱ 

سال پیش شرکت معروف فولکس واگن از نسل جدید خوردو‌های گلف خود رونمایی کرد و حالا قصد دارد برای نمایشگاه اتومبیل ژنو یک سری دیگر با تنظیمات عملکردی جدید را به نمایش بگذارد. خبر خوب برای علاقه‌مندان اتومبیل‌های این شرکت آن است که خودروی GTI ۲۰۲۱ با قدرت اسب‌بخار بیشتری به میدان خواهد آمد. علت این افزایش قدرت قرار گیری موتور تازه نفس EA۸۸۸ است که می‌تواند ۲۴۵ اسب‌بخار را برای مخاطبین به نمایش بگذارد. گفتنی است که مدل پیشین این خودرو تنها ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت داشت.

 

۱۰ خودروی جذابی که سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند