قیمت جهانی طلا در 10 آذر 99

قیمت جهانی طلا در 10 آذر 99 با کاهش اندکی مواجه بود و قیمت هر اونس طلا امروز با 1.02 درصد کاهش به 1769 دلار و 51 سنت رسید.

در حالی که خوش بینی نسبت به ترمیم اقتصادی ناشی از تولید و توزیع واکسن کرونا موجب تقویت شاخص ها در بازارهای بورس شده و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است،  قیمت طلا  روز دوشنبه کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر  اونس طلا  امروز با 1.02 درصد کاهش به 1769 دلار و 51 سنت رسید. قیمت طلا در مسیر کاهش ماهانه 5.9 درصدی در ماه نوامبر قرار دارد که بیشترین افت ماهانه از نوامبر 2016 تاکنون است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه 2021 با 0.89 درصد کاهش به 1772 دلار و 20 سنت رسید.

مایکل مک کارتی استراتژیست موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خوش بینی ناشی از تولید واکسن کرونا در حال کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا ست... افت قیمت به زیر 1800 دلار می تواند مقدمه کاهش بیشتر قیمت باشد.»

خوش بینی به تولید واکسن کرونا سبب شده تا ارزش دلار امریکا به پایین ترین رقم بیش از 2 سال گذشته برسد و شاخص های بورس جهان در مسیر یک رشد ماهانه بی سابقه قرار گیرد.

عامل دیگری که افزایش اشتها برای ریسک پذیری کمک کرد انتشار آماری بود که نشان داد فعالیت کارخانجات چینی در ماه نوامبر سریعترین رشد را در طی بیش از 3 سال گذشته داشته است. اکنون سرمایه گذاران در انتظار سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند تا سرنخ هایی از مسیر آینده سیاست های پولی آمریکا به دست بیاورند.

مک کارتی افزود: «ریسک احتمالی این است که فدرال رزرو برنامه خرید اوراق قرضه خود را کند و یا حتی متوقف کند و این یک دلیل دیگر برای محتاط بودن در خصوص چشم انداز بازار طلا ست.»