گوگل به جاسوسی از کارمندانش متهم شد

در شکایت این سازمان آمده است گوگل عملا از کارمندانش جاسوسی و سپس کارمندانی که در فعالیتهای کنشگری دست داشته اند را بازجویی و آنها را اخراج کرده است.

همچنین این شرکت قوانینی را به اجرا گذاشته که مانع دسترسی کارمندانش به تقویمهای دیگران بدون هدف کاری می شود و محدودیت ۱۰۰ نفره را برای تعداد کارمندانی که می توانند به رویدادهای تقویم دسترسی داشته باشند را اعمال کرده است.

لورنس برلند و کاترین اسپایرز دو نفر از کارمندان گوگل هستند که اواخر سال گذشته به دلیل دست داشتن در فعالیت کنشگری از این شرکت اخراج شدند و در این شکایت از آنها نام برده شده است.

گوگل اواخر سال گذشته این دو نفر را به نقض سیاستهای امنیت دیتا متهم و به قرارداد آنها خاتمه داد. برلند به دلیل دسترسی به تقویم کارمندان دیگر در زمان سازماندهی تلاشها برای اعتراض علیه همکاری گوگل با یک شرکت ضد اتحادیه ای اخراج شد. سازمان NRLB این اقدام گوگل را اشتباه می داند.

اسپایرز هم یک مهندس امنیتی در گوگل بود که یک نوتیفیکیشن را طراحی کرده بود که هر زمان کارمندان از وب سایت IRI بازدید می کردند، به آنها اعلام می کرد حق دارند در فعالیتهای اعتراضی شرکت کنند. سازمان NRLB اخراج وی را غیرقانونی اعلام کرده است.

برلند در بیانیه ای اعلام کرد این شکایت روشن می کند که کارکنان حق دارند درباره مسائل مربوط به اخلاق تجارت و ترکیب مدیریت صحبت کنند. یافته اخیر در زمانی که می بینیم شماری از میلیاردرهای فناوری قدرتشان در کنترل زندگی و کارمان را مستحکمتر کرده اند، قابل توجه است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سخنگوی گوگل در واکنش به این شکایت اظهار کرد: گوگل همواره برای حمایت از فرهنگ بحث درون سازمانی کار کرده است و ما اعتماد بالایی به کارمندانمان داریم.