جریمه رانندگان در صورت پرداخت نکردن عوارض الکترونیک در مهلت 2 روزه

فرج الهی مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض ، با بیان اینکه در صورتی که رانندگان بعد از گذشت ۴۸ ساعت از زمان دریافت پیامک پرداخت عوارض الکترونیک، اقدام به پرداخت نکنند جریمه خواهند شد گفت: به طور مثال رانندگانی که از آزاد راه تهران-ساوه عبور کرده اند و ۴۸ ساعت بعد از دریافت پیامک اقدام به پرداخت نکنند جریمه خواهند شد. حتی اگریک ساعت بعد از این مهلت  اقدام به پرداخت کنند هم جریمه می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که بسیاری از متقاضیان بعد از ورود به اپلیکیشن پرداخت، عوارض از آن‌ها کسر می‌شود، ولی باز هم پیامک جریمه دریافت کرده اند گفت: چنین مشکلی تاکنون به ما اعلام نشده چراکه اگر رانندگان پیش از ۴۸ ساعت مبلغ را پرداخت کنند نباید جریمه شوند، اما اگر بعد از ساعت تعیین شده پرداخت کنند مبلغ جریمه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

فرج الهی توضیح داد: رانندگانی که با این مشکل روبرو شده اند با شماره تلفن ۶۳ ۴۶ ۸۵ ۳۱ تماس بگیرند و در صورتی که شماره پلاک خودرو برای ما مسجل شوند و مشخص شود که پیش از ساعت تعیین شده مبلغ عوارض را پرداخت کرده اند کل مبلغ عودت داده می‌شود.

او تاکید کرد: رانندگان بلافاصله بعد از عبور از عوارضی اقدام به پرداخت عوارض کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشند.

محری طرح پرداخت الکترونیک عوارض تصریح کرد: در سال آینده جریمه رانندگانی که عوارض در شبکه آزادراهی را پرداخت نکنند ۲۰ درصد مازاد بر نرخ مصوب بوده و هر ماه به جرایم آن‌ها درصد دیگری اضافه خواهد شد.

او بیان کرد: بر اساس بند «هـ» ماده واحده بودجه پیشنهادی سال آینده دولت به مجلس ، جریمه پرداخت نکردن عوارض مصوب آزادراه‌ها مشخص شده است. بر این اساس پرداخت عوارض مصوب در شبکه آزادراهی پس از هفت روز از زمان تردد در آزادراه‌ها، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل ۲۰ درصد مازاد بر عوارض مصوب در آزاد راه مربوطه است.

او ادامه داد: همچنین در صورت تاخیر بیش از یک ماه در پرداخت، علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، رانندگان مشمول جریمه‌ای معادل ۲ درصد مجموع نرخ عوارض مصوب و جریمه ۲۰ درصدی به ازای هر ماه تاخیر می‌شوند.