نقش سایپا در حل مشکلات و ایجاد اشتغال کشور

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر بنابی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های مدیران سایپا در دوران تحریم های ظالمانه آمریکا برای صنعت خودرو گفت: تحریم ها برای خودروسازان یک فرصت است آمریکا هر چه تلاش کند و این تحریم ها را زیادتر کند، ما قویتر می شویم.

وی تاکید کرد: آمریکا هر چه صنعت خودرو را تحریم کند، در واقع فرصت بیشتر در اختیار خودروسازان و بخش های دیگر صنایع ما قرار می دهد چرا که خودروسازان به سمت خودکفایی، ایجاد اشتغال بیشتر و حل مشکلات کشور حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لذا آمریکا با تشدید تحریم نمی تواند خودروسازی ما را متوقف کند چون سایپا خودش یک شرکت قوی است و می تواند با بی اثر کردن تحریم ها، کارهای اساسی انجام دهد.

حجت الاسلام بنابی همکاری سایپا با نیروهای مسلح در جهت ساخت خودرو در داخل را در راستای مقابله با تحریم ها دانست و افزود: یکی از راه های بی اثر کردن تحریم ها، همین اقدام  شرکت سایپا برای توسعه قطعه سازی در داخل کشور است.

وی تاکید کرد: باید سطح تکنولوژی صنایع ما به خصوص صنایع خودروسازی افزایش یابد و خودروهای ملی در شان نظام جمهوری اسلامی و مردم تولید و عرضه شود.

نماینده ناظر مجلس در شورای رقابت تصریح کرد: این همکاری سایپا و نیروهای مسلح در جهت ساخت قطعات خودرو می تواند کار اساسی و تاثیرگذار باشد. همچنین در بحث اشتغال زایی و ارزش افزوده خودرو تاثیر گذار است که امیدواریم این همکاری ها باعث شود تا صنایع خودروی ما با خودروساز های مطرح در دنیا، رقابت داشته باشد.

حجت الاسلام بنابی سایپا را شرکتی بسیار قوی و قدرتمند توصیف کرد و گفت: سایپا می تواند در حل مشکل اشتغال کشور تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه انتظار است تا سایپا بتواند از توانایی های روز استفاده کند، گفت: امید است تا این شرکت با قطعاتی که تولید می شود، در یک  رویکرد جدید تولیداتش را بروز کند و مشتری های جدیدی حتی در سطح بین المللی پیدا کند و با مدیریت بازارهای منطقه ای و جهانی برای خود جایگاه مناسبی در بین الملل داشته باشد.