بورس رکورد زد!

شاخص کل بورس   در جریان معاملات دیروز کانال ۱/۵ میلیون واحدی را از دست داد و با وجود اینکه تقاضا در مرحله پیش‌گشایش معاملات امروز نسبت به عرضه پیشتر بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بازار باعث ریزش بی‌سابقه شاخص کل شد و این روند نزولی با نزول سنگین شاخص هم‌وزن همراه شد.

افت شاخص کل بورس امروز، در چند وقت اخیر بی‌سابقه بود و شاخص کل در جریان معاملات امروز با افت بیش از ۳ درصدی به یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.

 

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای بنیادین روندی نزولی دارند و شاید یکی از عوامل روند نزولی بورس امروز کاهش قیمت دلار باشد، از طرفی نیز ریزش سنگین بورس روز گذشته و امروز نشان از جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس را داشتند و این در حالی است که گروه فلزات اساسی در مرحله پیش‌گشایش امروز تقاضا خوبی داشتند و قیمت جهانی فلزات نیز رو به افزایش است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند شاخص کل به محدوده مقاومتی خود رسیده است و مدتی در محدوده ۱/۴ میلیون واحد تا ۱/۶ میلیون واحد نوسان خواهد داشت و همچنین محمدمهدی عشریه، کارشاس بازار سرمایه عقیده دارد که موج بعدی صعود شاخص کل از اواسط دی ماه شروع خواهد شد.