ورود تجهیزات ایتالیایی هندی‌ها به چابهار تا چند روز آینده

هندی‌ها در بندر چابهار اقدام به سرمایه‌گذاری کردند اما این مسئله در ایامی اتفاق افتاد که ترامپ در آمریکا مستقر شده و از برجام خارج شده بود اما هند باز هم تمایل خود را برای ادامه همکاری با ایران و سرمایه‌گذاری در این بندر نشان داد و  نهایتا قرار شد ۸۵ میلیون دلا ر در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و بر همین اساس مقرر شد تا دی ماه امسال نخستین محموله تجهیزات هندی‌ها که از ایتالیا خریداری کرده بودند به چابهار وارد شود.

محمد راستاد -رئیس سازمان بنادر و دریانوردی- اظهار کرد: تجهیزات ایتالیایی هندی‌ها در حال ورود به چابهار است و حداکثر تا چند روز آینده به این بندر می‌رسد.

وی افزود: این تجهیزات شامل جرثقیل‌های موبایل ساحلی است که برای تخلیه و بارگیری محموله‌ها از کشتی در اماکن بندری مورد استفاده قرار می‌گیرد و این روند تجهیز بندر چابهار با مکانیسم‌های مختلف به صورت مستمر ادامه دارد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجا که بندر چابهار از نظر زیر ساختی، کاملا مدرن است، برای تجهیز کاملش با برنامه منسجم پیش می‌رویم و اتکا اصلی‌مان به توان داخلی است. البته تحریم‌های آمریکا ناعادلانه، غیر قانونی و ظالمانه بود و به بخش صنعت حمل ونقل دریایی کشور نیز تحمیل شد،  اما مانند سایر حوزه‌ها تمام تلاش‌مان را به کار بستیم تا با اتکا به توان داخلی، بخش دریایی کمترین فشار را تحمل کند، دچار اختلال نشود و بتواند کار خودش را انجام دهد.

راستاد تاکید کرد: باید آمادگی و توان خودمان را برای تامین نیازهای حمل ونقل دریایی کشور به هر طریق ممکن حفظ کنیم و به تصمیمات خارجی وابسته نباشیم. مسلما اگر چنانچه محدودیت در این زمینه نباشد زمینه برای توسعه فعالیت به ویژه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های روبنایی تجهیزات بنادر بیشتر فراهم می‌شود.