زمان بهره‌برداری از «آزاد راه تهران-البرز»

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، گفت: پروژه ملی آزاد راه تهران-البرز که ۱۵ کیلومتر آن در استان مرکزی واقع شده است و جزو پروژه‌های مهم می‌باشد تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی با بیان اینکه ۸ پروژه آزادراهی در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که ۶۵۱ کیلومتر آن آماده و بقیه آن در حال انجام است افزود: تا پایان امسال هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی کشور آماده بهره برداری خواهد شد.

او اضافه کرد: در بخش بزرگراهی هم ۷ هزارو ۸۰۰ کیلومتر پروژه در دست ساخت داریم که بخشی از آن در استان مرکزی هستند که هزار و ۸۷۰ کیلومتر این پروژه‌های بزرگراهی کشور تابستان سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در بخش ریلی هم حدود ۳ هزار و ۴۰۰ شبکه در دست ساخت داریم که ۹ پروژه در اولویت بهره برداری قرار دارند که امیال و سال آینده ۱۶۰۰ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

در شهرستان خیمن اولویت اصلی تکمیل ۴ کیلومتر باقی مانده محور خمین-محلات، تقاطع غیرهمسطح کمربندی خمین-محلات و ۱۰ کیلومتر از بزرگراه محور خمین-الیگودرز است که اواخر امسال یا اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.