تعرفه‌های مخابراتی منطقی شود

 مجید سلطانی - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در جلسه‌ای که با حضور رییس و جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در محل مجلس شورای اسلامی، برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدیران قبلی این شرکت گفت: شرکت مخابرات ایران آبروی نظام است و باید قوی و مقتدر باشد تا صنایع مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانند به حیات خود ادامه دهند و در سازندگی و توسعه ارتباطات کشور نقش داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه اکنون درآمد و هزینه مخابرات به دلیل ثبات طولانی مدت تعرفه‌ها متوازن نیست گفت: براین اساس طرح‌های توسعه‌ای زیرساخت‌های ارتباطی و نیازهای ملی کشور به کندی انجام و اداره شرکت سخت شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت ۱۵ هزار تومان و درآمدش حدود ۶۰۰۰ تومان در ماه است، اظهار کرد: برای اداره شرکت مخابرات ایران و توسعه ارتباطات، باید تعرفه‌ها به نحوی باشد که ضمن تامین هزینه‌ها، امکان توسعه هم فراهم شود.

سلطانی ضمن بیان برخی تنگناها و مطالبات کارکنان و کارگزاران روستایی از نمایندگان مجلس خواست در موضوع منطقی کردن تعرفه‌ها از شرکت مخابرات ایران حمایت کنند.

در این دیدار عزت‌الله اکبری -رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- با تاکید بر اهمیت مخابرات در توسعه کشور گفت: کمیسیون پیگیر حل مشکل کارگزاران روستایی، کارکنان و پیمانکاران مخابرات است و از طرح‌های درآمدزای شرکت مخابرات ایران دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران از بودجه دولتی استفاده نمیکند، افزود: شایسته است نمایندگان محترم از طرح‌هایی که موجب تقویت بنیه مالی این شرکت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود نیز حمایت کنند.