بورس هنوز ارزنده است/ نگران کاهش قیمت دلار نباشید

علی صادقین اقتصاددان در رابطه با موضوع مهم دلار در روزهای پرتلاطم بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبر بورس گفت: زمانی که انتظارات تورمی در راستای نزول قرار بگیرد، با ورود یک خبر مثبت سیاسی که ریسک اعتباری و سیاسی کشور را پایین می‌آورد، شاهد روند نزولی در بازارهای ارز خواهیم بود و این موضوع مختص به دلار نیست.

البته لازم به ذکر است؛ بازار در چنین شرایطی هیجانی رفتار می‌کند و با پذیرش همه این مسائل و همچنین در نظر گرفتن احتمال بازگشت بایدن به برجام می‌توانیم شاهد دلار 18 هزار تومان نیز باشیم.

در رابطه با صحبت آقای روحانی مبنی بر رسیدن دلار به 15 هزار تومان باید گفت ممکن است به صورت هیجانی و موقت چنین اتفاقی رخ بدهد که احتمال آن ضعیف است.

بزرگ‌نمایی بازار نسبت به تاثیر قیمت دلار

کاهش قیمت دلار بر بازار سرمایه اثر منفی خواهد داشت اما این تاثیر به اندازه‌ای نیست که روی سهام‌های دلاری محور حساب می‌کنیم.

می‌توان گفت قیمت‌های امروز بازار که شاهد آن هستیم، بسیاری از سهام حتی با دلار 18 هزار تومان بسیار ارزنده هستند.

بورس امروز با در دست داشتن گزارش‌های 9 ماهه و احتمالا با کاهش قیمت دلار، بهبود روند صادرات، کاهش هزینه‌های حمل و بیمه را شاهد خواهیم بود؛ و در کلیت باید گفت با توجه به شرایط و عوامل بنیادی بازار، ارزندگی را در سهم‌ها می‌بینیم و با پایین آمدن قیمت دلار هم، سهام‌های ارزنده خواهیم داشت.