نوبخت: افزایش قیمت ارز غیر منطقی و احساسی بود

 محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت:   امیدوارم قیمت دلار در جلسه علنی مجلس که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده ۴۰ دلار پیش‌بینی شده که با توجه به وضعیت موجود، امکان تحقق کامل آن وجود دارد.

محمد باقر نوبخت گفت:  افزایش قیمت ارز  غیر منطقی، احساسی و تابع شرایط کور بود و انتظار داریم به رقم‌های متعادل برگردد.

او  با اشاره به سهم نفت در بودجه و انتقاد‌های وارده در این زمینه بیان کرد: دولت ابتدا از بودجه ۸۴۱ هزار میلیارد تومانی ۱۹۹ هزار میلیارد تومان آن را به عنوان سهم نفت در نظر گرفت که حدود ۲۳ درصد کل بودجه را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اینطور تشخیص داد که سهم نفت را به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد و در بخش درآمدی و مالیات ۱۲۸ هزار میلیارد تومان افزوده شد که در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سقف منابع در این خصوص افزوده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نتایج شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی تاکید کرد: در این جلسه اعتبار مورد نیاز برای ۵۲ طرح و پروژه نیمه‌تمام که قابلیت اتمام تا پایان دوره خدمت دولت دوازدهم را دارند، تامین شد.

نوبخت اظهار کرد: این ۵۲ پروژه نیازمند هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ۳۴۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای قسمت باقی مانده با توجه به تخصیص‌ها امکان ابلاغ جود دارد و توافق شد که تا قبل از پایان دوره خدمت دولت این پروژه‌ها در سراسر خراسان رضوی اجرایی شوند.