ایمنی خودرو باید در مرحله طراحی دیده شود

به گزارش افکار، مهندس نعمت الله پوستين دوز در سومين همايش ملي ايمني و ترافيك كه با حضور سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي و سردار اسكندر مومني فرمانده پليس راهور ناجا و مسئولان نيروي انتظامي و كارشناسان ايمني برگزار شد با اشاره به اينكه مي بايست در مورد ايمني چهار مولفه راننده، جاده، خودرو و امكانات امدادي و درماني در نظر گرفته شود گفت: براي ارتقاي كيفيت و ايمني خودرو بايد از همان مراحل ابتداي طراحي اقدام لازم صورت گيرد.

وی افزود: در دنیای امروز خودرو نه تنها یک کالای صنعتی نیست بلکه علاوه بر ابعاد کیفیتی، ایمنی و اقتصادی یک مونس، یک همدم و یک همراه است که باید مورد اطمینان باشد و در حال حاضر در دنیا به خدمات رفت و آمد توجه می کنند و خودرو هم یکی از این مقوله هاست که استاندارد خاص خود را دارد.

مهندس پوستین دوز با اشاره به زحمات کشیده شده در مرحله مونتاژ و نمونه برداری از خودروهای بین المللی در کشور گفت: میراثخوبی در دهه هشتاد تحویل ما شده و آن چیزی که در دهه نود باید به آن بپردازیم طراحی یک سیستم جامع در خودرو و انتقال آن به زنجیره تامین، تولید و نهایتاً خدمات پس از فروش است.

وی تاکید کرد: نباید تنها به قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان راه و علاج مشکلات نگریست بلکه باید تلاش کنیم با اصلاح دیدگاه ها و نگرش ها مسیر درست را شناسایی کرده و در آن قدم بگذاریم و در همه زمینه ها از جمله راه ها، راننده خودرو و امکانات امدادی بازنگری کنیم.

وی بیان کرد: اینجا انگشت اشاره به سمت بنگاه یا سازمان خاصی نیست و همه باید به سهم خود هرکدام شروع کرده و با برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و حرکت در یک مسیر مشخص گام برداریم.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خاتمه ذكر كرد: سايپا با رعايت استانداردهاي ۵۵ گانه و تغييراتي كه در خودروهاي خود به وجود آورده توانسته تاييدات را دريافت كند ولي اين موضوع مقاوم سازي خصوصاً در پرايد كه تغيير يافته و ايكس ۱۰۰ شده اول راه است و ادامه اين مسير را بخوبي با كمك راهنمايي سازمان ها و نهادها خصوصاً راهنمايي و رانندگي انجام خواهيم داد.