حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان

سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه دو جانبه میان بنیاد مستضعفان و کمیته امداد برای احداث 10 هزار واحد مسکن محرومان اظهار کرد: توانمندسازی محرومان در دو بعد اشتغال و تامین مسکن از اهمیت زیادی برخوردار است و همکاری و هم افزایی نهاد‌ها می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تحقق اهداف توانمدسازی داشته باشد. بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در چند سال گذشته قدم‌های بزرگی در این جهت برداشته اند که در آینده با نگاه مثبت دو نهاد تقویت می‌شود.

وی با اشاره به توافق سه جانبه بنیاد، بهزیستی و بنیاد مسکن برای ساخت 14 هزار واحد برای خانواده‌های دو معلول و بالاتر افزود: نزدیک به 10 هزار واحد تاکنون به واجدین شرایط تحویل شده است و 3 هزار واحد نیز در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است. با این تفاهم نامه تمام خانواده‌های دو معلول و بالاتر دارای خانه می‌شوند.

وی به کمک 230 میلیاردی بنیاد مستضعفان برای رهن و اجاره مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: تامین رهن و اجاره این عزیزان یک راهکار موقت است و امروز با همکاری این دو نهاد حمایتی ساخت 10 هزار واحد مسکن مددجویی در شهر‌های زیر 25 هزار جمعیت ظرف مدت دو سال آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بر لزوم زمان بندی دقیق و تحویل به موقع واحد‌های احداثی تاکید کرد و گفت:: تمام این واحد‌ها باید در زمان مقرر تحویل واجدین شرایط شود و از مقاومت لازم برخوردار باشد. بنیاد تلاش می‌کند، تعهد 500 میلیارد تومانی خود را طبق قراداد، دقیق و کامل انجام دهد. با وجود اینکه تعهد بنیاد مستضعفان به صورت نقدیست، اما این توانایی وجود دارد که برخی مواد اولیه مانند سیمان مورد نیاز واحد‌ها را هم به صورت رایگان تامین نماید. همچنین بنیاد اگر زمین مناسب از دید کارشناسان برای احداث این واحد‌ها در اختیار داشته باشد قطعا مضایقه نخواهد کرد.

پرویز فتاح با اشاره سخت شدن شرایط معیشتی اقشار محروم در شرایط اقتصادی و کرونایی فعلی گفت: به گفته امام (ره) این انقلاب متعلق به محرومان و مستضعفان است و در چنین شرایطی بنیاد مستضعفان خالصانه با توجه به وظیفه ذاتی خود و با تمام توان در خدمت حمایت از اقشار محروم است.