چگونگی انتقال کارمندان از پایتخت

به گزارش افکارنیوز، احمد بزرگيان در گفتوگو با ايسنا، درباره پيشنهاد وزير نيرو براي تغيير ساعات اداري با هدف تغيير ساعت پيك مصرف برق، اظهار كرد: با توجه به اينكه بين غربيترين و شرقيترين نقطه كشور يك ساعت اختلاف افق وجود دارد، زمينه براي سيال بودن زمان شروع و خاتمه كار فراهم است و اكنون نيز در برخي در استانهاي شرقي به دليل طلوع زودتر آفتاب ساعت كار نيم ساعت زودتر شروع ميشود.

وی افزود: این مسئله از گذشته هم با هدف کاهش ساعت پیک ترافیک و همچنین تغییر ساعت پیک مصرف برق مطرح شده بود اما برای اجرایی شدن و تعیین سازوکارها باید بررسی بیشتری انجام شود.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: ‌ با توجه به تمرکزی که در برخی تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، بیش از ۹۰ درصد امور نیاز به هماهنگی ندارد بنابراین با توجه به تفویض اختیاری که به استانداری‌ها داده شده است امکان تصمیم‌گیری در سطح استان‌ها وجود دارد.

این مقام مسوول در ادامه درباره تغییر ساعت کاری در پایتخت خاطرنشان کرد: در تهران باید روی اصناف مختلف کارهایی را انجام دهیم تا ترافیک بین دو یا سه ساعت پخش شود و ساعات اتلاف زمان در ترافیک کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این امر با همکاری و کمک اصناف و شهرداری‌ها ممکن خواهد بود، گفت: ‌ در بسیاری از کشورها چنین برنامه‌ای اجرا می‌شود و ساعت فعالیت بخش‌های اقتصادی با زمان فعالیت مدارس و ادارات تلاقی ندارد بنابراین اگر بتوانیم با هماهنگی بین مدیران ارشد در بخش دولتی، عمومی، غیر دولتی و بخش خصوصی اجرا کنیم می‌تواند در کاهش مصرف برق و همچنین ترافیک موثر باشد.

وي درپايان درباره انتقال پايتخت تصريح كرد: انتقال پايتخت در يك مقطع زماني مطرح شد و اكنون كار خاصي در مورد آن انجام نميشود اما مسئله انتقال سازمانها و كارمندان از پايتخت و تمركززدايي مسئله جدي است كه در حال انجام است و طي چهار سال آينده شاهد تمركززدايي خواهيم بود تا تصميمگيريها در حوزههاي استاني صورت بگيرد.