پیش بینی قیمت دلار تا انتخابات 1400

سجادبوربور کارشناس ارز درخصوص نوسان قیمت دلار در محدوده ۲۵ هزار تومانی به خبربورس گفت: قیمت دلار این روزها در بازار آزاد به ۲۵ هزار تومان رسیده و باید روی همین قیمت ثابت بماند.

به هر حال اقتصاد ما دچار پیش‌واکنشی شدید شده است؛ به این معنا که اتفاقات منفی قیمت‌ها را به سمت پایین و اتفاقات مثبت قیمت‌ها را به سمت بالا می‌برد.

در حقیقت این نوسانات قیمت هم محدودیت دارد و اینطور نیست که مثل قبل رشد کند، درحال حاضر انتخابات ایران را به زودی در پیش داریم که اثرگذار نیز خواهد بود.

نکته مهم این است که دولت نسبت به بالا رفتن قیمت‌ دلار مقاومت دارد و درحال تلاش است که چنین اجازه‌ای ندهد، اما متاسفانه نمی‌شود.

در حقیقت در هر بازاری که بخواهیم سرمایه گذاری کنیم، دلار نقش مهمی دارد و براساس نقدینگی که در پایان سال ۱۳۹۹ می‌تواند به‌وجود بیاید که حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان است، ارزش دلار می‌تواند ۲۹ هزارتومان باشد، اما این رقم ارزش ذاتی دلار است.

لازم به ذکر است؛ زمانی که دولت بازار را رها کند و انتظارات تورمی بالا برود، همچنین درصورتی‌که برجام با مشکل مواجه شود، احتمال می‌دهیم که دلار به ارزش ذاتی خود برسد.

 با دید کوتاه‌مدت تا انتخابات ایران دلار را بین ۲۰ هزار تومان تا ۲۶ هزار تومان می‌بینیم و اگر به ۲۰ هزارتومان برسد، فرصت خرید برای طلا و سهم‌های دلارمحور به وجود خواهد آمد، به دلیل اینکه بیشتر تاثیر می‌پذیرند.

در بورس خرد جمعی وجود دارد و سرمایه‌گذاران تا زمانی که نسبت به مسئله‌ای اطمینان نداشته باشند، قطعا بی‌گدار به آب نخواهند زد.

اگر بورس بپذیرد که دلار می‌تواند در سال ۱۴۰۰ به صورت میانگین ۲۰ هزار تومان باشد، قطعا قیمت‌های روی تابلو ریزش خواهد کرد و متاثر خواهند شد؛ همچنین اگر بر این باور باشد که دلار به صورت میانگین ۲۵ هزار تومان است، قیمت‌های شرکت‌های ارزمحور ریزش نخواهد کرد.

پیش‌بینی‌ می‌شود؛ قبل از انتخابات ایران قیمت‌ شرکت‌های دلارمحور مثل فولاد، فملی و پتروشیمی ها خود را با دلار ۲۰ هزار تومان هماهنگ کنند.