هفت روستای ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود

حشمت الله اسدی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا و با عنایت به لزوم گسترش آموزش و بهره مندی دانش آموزان از فضای مجازی، وضعیت زیرساخت های اینترنتی روستاهای استان به طور جد مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز هفت روستاهای گوراب، سرپله، انجیره، زرانگوش، عباس آباد، وحدت آباد و قلعه تسمه از توابع شهرستان های دهلران، بدره، آبدانان و دره شهر در ایام بارک دهه فجر به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام یادآور شد: این اقدام در راستای مطالبات مردم این منطقه از ۱۱بهمن آغاز و تا چهارشنبه هفته جاری پانزدهم ادامه دارد.

اسدی تاکید کرد: در سالجاری سه سایت تلفن همراه در روستاهای  کلک نقی، طاق گاورین و چم بور فرخینوند نیز به نسل ۳G و ۴G ارتقا ء و راه اندازی شده است.

وی از بهسازی و نوسازی ١۵۴ سایت و ٨٨٨ تکنولوژی مختلف تلفن‌همراه، جهت افزایش کیفیت در ارائه سرویس‌های ارتباطی، شاخص‌های ظرفیت شبکه ارتباطی در این استان خبر داد و یادآور شد: این پروژه بهسازی با تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان فنی این اپراتور، مخابرات استان و شرکت نقش اول کیفیت در مدت ۲ ماه به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام ادامه داد:: مهمترین اهداف اجرای این پروژه، ایجاد و برقراری عدالت ارتباطی در دسترسی به بالاترین سطوح تکنولوژی ارتباطات سیار و افزایش طرفیت شبکه ارتباطی است.

۲۵ شهر استان ایلام تاکنون به نسل سوم اینترنت ۳G و ۴G مجهز شده است.