بنیاد مستضعفان آماده کمک رسانی به حوزه نفت و گاز

سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از پروژه عظیم احداث پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی که بخش‌های فرایندی آن به همت بنیاد مستضعفان در حال ساخت است اظهار کرد: این بازدید همزمان با دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه (س) انجام شد و ما اینجا شاهد بودیم که فرزندان رشید حضرت زهرا (س) چگونه پرچم عزت و خودکفایی ایران عزیزمان را به اهتزاز درآورده‌اند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی پروژه عظیمی است که در آخرین فاز میدان مشترک پارس جنوبی در ما احداث است و تکمیل آن، قطعا باعث فخر ایران خواهد شد.

وی با اشاره به احداث نخستین فاز این میدان مشترک به دست فرانسوی ها گفت: فاز نخست پارس جنوبی را فرانسوی ها ساختند و فاز آخر آن به دست مهندسان ایرانی ساخته شد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ما در این بخش توانستیم به خودکفایی برسیم و امروز شاهدیم که تمامی مراحل فاز ۱۴ اعم از طراحی‌ها، تامین تجهیزات و اقدامات اجرایی در داخل کشور در حال انجام است.

فتاح با بیان اینکه فاز ۱۴ پارس جنوبی به مراتب از کیفیت و تکنولوژی بالاتری نسبت به فاز نخست این میدان که بدست فرانسوی‌ها ساخته شده برخوردار است افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این فاز که با مشارکت بنیاد مستضعفان درحال اجراست، طبق زمانبندی‌های قبلی انجام می‌شود و انشالله این پالایشگاه عظیم در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پالایشگاه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در سال به شبکه سراسری تزریق می‌شود گفت: با تکمیل این پروژه بسیاری از مشکلات فعلی حل می‌شود و درآمدزایی بالایی نصیب کشور خواهد شد به گونه‌ای که همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای احداث این پروژه، طی ۱.۵ سال بازمی‌گردد.

وی در ادامه با تاکید بر آمادگی بنیاد مستضعفان برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی و گازی در هر دو بخش خشکی و دریا گفت: ما به مسولان گاز و نفت کشور اطمینان داده‌ایم که تحریم‌ها را بی اثر و جای خالی شرکت‌های خارجی در این حوزه را پر خواهیم کرد و بنیاد مستضعفان خودش را برای کمک به د‌ولت در این بخش آماده کرده و همه دکل‌های خشکی و دریایی بنیاد آماده خدمت‌رسانی است.

به گفته فتاح ساخت پالایشگاه بزرگ گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی، عزت و سرافرازی برای ایران را به دنبال دارد و این پیام صریح را نیز برای خارجی‌ها خواهد داشت که نه تنها تحریم‌ها برای از پا درآوردن کشور در این حوزه ناکارآمد بوده، بلکه موجب شده خارجی از سود مشارکت در این پروژه‌ها محروم شوند و توانمندی متخصصان ایرانی ارتقا یابد.

حمایت بنیاد از کسبه آسیب‌دیده در آتش سوزی دیلم/ 10 میلیارد تومان بلاعوض برای جبران آبگرفتگی بوشهر

فتاح در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر بنیاد مستضعفان در حوزه کمک به اقشار آسیب‌دیده استان بوشهر گفت: در آتش سوزی منطقه دیلم و آب‌گرفتگی این استان که اتفاق تلخی بود، بنیاد مستضعفان تلاش کرد تا از خسارت‌دیدگان این دو حادثه حمایت کند؛ به عنوان مثال ما پس از آتش‌سوزی دیلم به تمام اصناف آسیب‌دیده وام قرض‌الحسنه پرداخت کردیم و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بلاعوض را نیز به آسیب‌دیدگان ناشی از آبگرفتگی بوشهر تخصیص دادیم.

وی بیان کرد: ما همچنین آمادگی داریم تا برای بازسازی مناطق آبگرفتگی بوشهر، سیمان مورد نیاز را به صورت رایگان تامین و وام قرض الحسنه نیز پرداخت کنیم.