به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، رضا تقیپور - وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات - با ارسال نامهای به محمود بهمنی، ريیس کل بانک مرکزی، استفاده از ایمیلهایی عمومی و ایمیلهای با میزبانی خارجی از جمله Yahoo، Gmail، Hotmail و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.

تقی پور در این نامه خواستار ممنوعیت قبول ای‌میل‌هایی عمومی و خارجی در هنگام افتتاح حساب و نیز عدم ارسال صورت‌حساب‌های بانکی مشتریان به این ایمیل‌ها، شده و پیشنهاد داده وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند.

اما وزیر ارتباطات اخیرا درباره ورود میزبانی‌های بخش‌های بانکی که اطلاعیه‌ آن اخیرا منتشر شد، به خبرنگاران اظهار کرد: به مدیر کل بانک مرکزی گفتیم که ساز و کار را فراهم کنند و بعد به بانک‌ها ابلاغ کنند و زمان این موضوع دست خود بانک مرکزی است.

تقی‌پور تصریح کرد: هر زمان که کاربر از طریق سرویس‌های خارجی تبادل اطلاعات می‌کند، این اطلاعات در معرض دسترس دیگران است و خود شهروندان هم باید از همین لحظه از سایت متما استفاده کنند و بنا بر علاقه خود از ای‌میل‌ها مطح شده در این سایت که داخلی هستند، استفاده کنند.

وی گفت: هر ای‌میلی که میزبانی آن داخلی است، حداقل مشکلی ایمنی را در برابر آدرس‌های خارجی ندارد و این موضع در صورتی اتفاق می‌افتد که شهروندان از همین فردا از این سرویس‌ها استفاده کنند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا در راستاي برقراري امنيت و اين كه ممكن است افرادي همچنان از يك سايت با ميزباني خارجي استفاده كنند، قصد ممنوعيت برخي سايتها را نداريد؟ گفت: به هيچ عنوان سايت خاصي را ممنوع نميكنيم و براي دريافت خدمات و براي اين كه مشتريان آنها ايمن باشند گفتيم كه اين ايميلهاي خاص را بگيرند و حال اگر اين ارتباطات ايميلي چنين جنبهاي نداشته باشند، ميتواند از سرويسهاي خارجي نيز استفاده كند.