۱۰ خرداد، آغاز بررسی مدارک موسسات مالی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بحث ادغام برخي بانكها و موسسات مالي كه امسال جديتر شده نشان از سياست بانك مركزي مبني بر ساماندهي موسسات مالي دارد. در اين سياست به نظر ميرسد ادغام برخي بانكها و موسسات مالي يكي از روشهاي مدنظر بانك مركزي است. در مورد اين روش هرچند برخي مديران بانكي هشدارهايي دادهاند اما به نظر ميرسد قرار است چند بانك و موسسه مالي با يكديگر ادغام شوند.

در کنار این، بانک مرکزی به موسسات مالی مهلت داده تا مدارک و اسناد خود را برای بررسی و دادن مجوز نهایی ارائه کنند.

به گفته مشاور هیات مدیره موسسه مالی فرشتگان در جلسه سال جاری معاونت نظارت بانک مرکزی با نمایندگان موسسات مالی به آن‌ها اعلام شده که مدارک خود را تا دهم خرداد ماه ارائه کنند.

علی بای‌سلامی در این مورد به ایسنا گفت: بانک مرکزی مهلت دو ماهه به موسسه مالی فرشتگان و همه موسسات دیگر داده که جهت دریافت مجوز نهایی، مدارک خود را به بانک مرکزی دهند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ با معاونت نظارت بانک مرکزی از تمام موسسات تعهد گرفته شده که تا دهم خرداد ماه که مهلت دو ماهه تمام می‌شود مدارک خود را بدهند.

به گفته بای‌سلامی، این مدارک شامل لیست موسسان، معرفی اعضای هیات مدیره، طرح توجیه اقتصادی، فیش‌های واریزی و سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: ‌این گونه نیست که بعد از این مهلت دو ماهه فعالیت موسسات مالی متوقف شود. این مهلت دو ماهه برای آن است که مدارک را موسسات بدهند. چرا که خیلی از موسسات پیش از این تعاونی بودند و از سال گذشته که تحت نظارت بانک مرکزی کار کرده‌اند هیچ کدام نتوانستند مدارک خود را بدهند.

بای‌سلامی در پاسخ به این سوال که ممکن است بعد از ارائه مدارک تصمیماتی برای ادغام برخی موسسات مالی از جمله موسسه مالی فرشتگان اتخاذ شود؟ اظهار کرد: هیچ بحثی در مورد ادغام موسسه مالی فرشتگان مطرح نیست و پس از بررسی مدارک به ما خبر می‌دهند که آیا مجوز نهایی را می‌دهند یا نه.

وي در پايان خاطرنشان كرد: پس از تكميل شدن همه مدارك موسسات مالي تا دهم خرداد ماه و بررسي و انطباق دادن آنها با شرايط بانك مركزي، تصميم نهايي را بانك مركزي اعلام خواهد كرد.