سود دوم سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

اخیرا سود اول  سهام عدالت  واریز شده بود و حالا خیلی از سهامداران منتظر سود دوم سهام عدالت هستند.

سود دوم سهام عدالت قرار است کی واریز شود؟

چند روز پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود.

واریز مرحله دوم سهام عدالت

1) سود سهام عدالت در چه زمانی به حساب مشمولین واریز می شود؟

سازمان خصوصی‌سازی پس از وصول سود مصوب شرکت های سرمایه پذیر و محاسبه مبلغ سود هر مشمول، نسبت به واریز آن به شماره شبای تایید شده در سامانه سهام عدالت اقدام می نماید. بدیهی است مبلغ سود مشمولانی که شماره شبای تایید شده در سامانه سهام عدالت ندارند به حساب بستانکاری ایشان منظور شده است.

2) آیا امکان ثبت شماره شبای بانکی وجود دارد؟

به استناد مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی آخرین مهلت ثبت شماره شبا پایان مهرماه 1397 بوده است. در صورت صدور مجوز جدید به منظور ثبت شماره شبای بانکی مراتب از طریق رسانه های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

3) چگونه می‌توان از واریز یا عدم واریز سود به حساب افراد مطلع شد؟

در صورتی که در سامانه مبلغی به عنوان واریز سود درج شده است بایستی ضمن مراجعه به شعب بانک مربوطه پرینت حساب از تاریخ قید شده به عنوان «ارسال به بانک» تا حداقل ۳ ماه بعد را دریافت و کنترل کرد. در صورت اطمینان از عدم واریز وجه تخصیصی، پرینت حساب جهت بررسی و کنترل بیشتر به شماره 02188085667 فکس گردد.

4) آیا امکان تغییر شماره شبای ثبت شده در سامانه وجود دارد؟

در شرایط عادی امکان تغییر شماره شبای بانکی مشمولین وجود ندارد. صرفاً در صورت بستن حساب بانکی قبلی، ارسال یک دوره پرداخت سود به حساب مذکور و اعلام بانک عامل مبنی بر عدم امکان واریز وجه به حساب مورد نظر او سامانه امکان ثبت شماره شبای جدید را فراهم می نماید.