لامبورگینی ساخت ایران تبریز +تصاویر

تولید نسخه‌ای از لامبورگینی مورسیه لگو توسط گروهی از علاقه‌مندان ایرانی، بازتاب زیادی در میان ایرانیان داشت اما کار به همین جا ختم نشد و برخی از رسانه‌های معتبر خارجی هم در مورد این خودرو سخن به میان آورده‌اند. یکی از این رسانه‌ها، وبسایت معتبر کارباز (Carbuzz) است که در خبری در مورد لامبورگینی ایرانی که با مهندسی معکوس ساخته شده صحبت کرده و حرف‌های مسعود مرادی، سرپرست این تیم را به نگارش درآورده است.

 

لامبورگینی ایرانی

 

در نمایشگاه خودرو تبریز ، یک اتفاق هیجان انگیز رخ داد و آن هم رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لگو یا مورسیه لاگو اس وی بود. این خودرو توسط متخصصان ایرانی که با مهندسی معکوس، مشابه سازی شده شامگاه روز سه شنبه در هتل لاله پارک تبریز رونمایی شد.

مسعود مرادی طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی  اظهار داشت: این طرح در مدت 4.5 سال توسط تیم متخصص 16 نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است.

 

 

 

وی ادامه داد: این خودرو دو رگه ایتالیایی- ایرانی 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیربکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی متر طول، 260 سانتی متر عرض و 114 سانتی متر ارتفاع دارد. هدف از اجرای مهندسی معکوس و طراحی لامبورگینی ایرانی ، دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپورت و بومی سازی آن است.

 

 

 

مرادی اعلام کرد: مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان کشور نیز استفاده شده است. کارهای مطالعاتی، طراحی و مدل سازی خودرو را به تنهایی انجام دادم و پس از آن، خودرو در کارگاه ساخت و تولید و قالب سازی تکمیل شد.

 

لامبورگینی ایرانی

 


مرادی در ادامه گفت: در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار ماندیم اما با این وجود هیچ یک از قطعات استفاده شده در خودروی ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست بلکه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

باید ببینیم این لامبورگینی ایرانی چه عملکردی دارد و آیا به اهداف خود نزدیک می‌شود یا خیر. در مجموع چنین اقداماتی می‌تواند یک نقطه امید برای حرکت صنعت خودرو کشور به سمت پیشرفت باشد اما باید این اقدامات به سمت صعنتی سازی پیش برود.