سایپا ظرفیت جهش تولید خودروهای باکیفیت و متنوع را دارد

پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت خودروی کشور و تشویق مدیران خودروساز به سمت تولید خودروهای با کیفیت اظهار داشت: ما در مباحث مربوط به تولید، بخشی تحت عنوان مهندسی ارزش داریم یعنی کارهای تولیدی باید لحظه به لحظه، روز به روز و سال به سال به سمت ارتقای کیفیت حرکت کنند.

وی افزود: در کشور ما در بخش تولید در حال رقابت با دیگر کشورها هستیم و باید بازار صادراتی در بخش‌های مختلف تولیدی از جمله کشاورزی، صنعتی، دامداری و دامپروری به کشورهای جهان نگاه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در همین راستا به تصمیم مدیران شرکت سایپا برای رفتن به سمت سایپای نوین اشاره کرد و بیان داشت: در بحث صنعت خودرو باید به سمت بومی‌سازی و تولید خودروهای داخل حرکت کنیم و قطعات خودرو نیز در داخل تولید شود.

اوسطی با اشاره به پیشرفت‌‌های صنعت دفاعی کشور و همکاری سایپا با وزارت دفاع و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه برای تولید قطعات خودرو گفت: این همکاری در راستای ارتقای صنعت خودروی کشور است و ما ‌در بحث خودرو نیز می‌توانیم همچون صنعت دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حرکتی که شرکت سایپا آغاز کرده بسیار خوب و مبارک است، افزود: رفتن به سمت تولید خودروهای متنوع و با کیفیت مثل شاهین اقدامی بسیار مثبت شرکت سایپا است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد شرکت سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان تحت مجموعه وزارت دفاع تصریح کرد: دخیل کردن وزارت دفاع در بحث تولید قطعات خودرو اقدام بسیار خوبی است و قطعاً با ورود وزارت دفاع به صنعت خودرو می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

اوسطی تأکید کرد: با ورود متخصصین وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد یک جهش تولید هم در بحث کمیت و هم کیفیت و نیز تنوع خودرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: قطعاً شرکت سایپا می‌تواند به نیازهای داخلی پاسخ دهد و این توان و ظرفیت در بین مدیران شرکت سایپا وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: سایپا هم دانش و هم زیرساخت‌های لازم برای حرکت به سمت تولید خودروهای با کیفیت را دارد منتهی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و عزمی از سوی مسئولین نشان داده شود که این در بین مدیران سایپا وجود دارد.