جشن خودکفایی تولید لوازم خانگی در سال 1400

علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در جمع صنعتگران اردستانی اظهار کرد: وزارت صمت در این دوره مصمم شده است آن بخش از اقداماتی را که می‌تواند در وزارتخانه موجبات تشویق و یا حمایت از صنایع و تولید شود را رأساً انجام دهد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از اقدامات بسیار مهم و شجاعانه آزادسازی ۶ هزار محدوده معدنی در سراسر کشور بود که طبق قانون از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رفع موانع در صدور مجوزها تا جایی که امکان داشت نسبت به حذف امضاها اقدام‌ می‌کند که یکی از رانت‌های بزرگ امضاهای طلایی است.

رزم‌حسینی گفت: هر کس در بخش خصوصی علاقه‌مند به احداث کارخانه فولادی هست به شرط تأمین مواد اولیه که توسط سرمایه‌گذار انجام شود ما استقبال می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید شرایطی را در کشور فراهم ‌کنیم که فضای رانت در کشور از بین برود، سیاست ما بر ساخت داخلی ماشین‌آلات سنگین است که بر اساس توانمندی‌های شرکت‌های معتبر داخلی این کار انجام دهیم.  

وی تصریح کرد: بر اساس توافق و مصوبه هیأت دولت کلیه اختیارات بخش مربوط به کشاورزی و تأمین نهاده‌های کشاورزی و ماشین‌آلات بر عهده وزارت کشاورزی است. 

رزم‌حسینی در پایان گفت: در هفته جاری ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری جدید در حال شکل گرفتن است؛ امسال جشن خودکفایی تولید لوازم خانگی را می‌گیریم، حتی اگر برجام اتفاق بیافتد سیاست وزارت صمت تقویت تولید داخلی است.