سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۳ خرداد

امروز یکشنبه ( 23 خرداد) بازار با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

افت ۴۰۰واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۴هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های خپارس، وبملت و شپنا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فارس، وپارس و خساپا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

روند معاملات در بانکی‌ها نیز منفی است. نماد وبصادر با افت بیش از ۳ درصدی در قیمت ۱۸۹ تومان دنبال می‌شود. وبملت مماس بر صفر معاملاتی در قیمت ۳۸۰ تومان در مدار مثبت نوسان می‌کند. وتجارت در مدار منفی در قیمت ۲۱۵ تومان داد و ستد می‌شود. وپاسار سبزپوش حوالی صفر تابلو در حال معامله است.

در گروه فلزات اساسی ذوب در محدوده ۳۴۵ تومان در مدار مثبت دنبال می‌شود. فولاد در قیمت ۹۶۳ تومان در مدار منفی ۱.۱ درصدی قرار دارد. فملی در قیمت ۱۲۰۰ تومان در محدوده صفر تابلو نوسان می‌کند. کاوه و کمنگنز از معدود نماد‌های سبز پوش گروه هستند.

سیمانی ها به گردونه معاملات بازمی گردند.

افت حدود دو هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۹۱۴واحدی (۰.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۹۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های غکوروش، خپارس، ولکار، شپنا، خودرو، خساپا و خگستر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، چخزر، کزغال، وپویا، شاروم، غگیلا و تلیسه در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۹۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۸۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۴۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۳۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۹۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، خزر و سصف‌ها به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین تپکو حدود ۲۲۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولکار، وسپهر و سیتا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۸۵میلیارد تومان (۸۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۶۰میلیارد تومان (۲۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) به ۵۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۹۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با تقاضای ۱۸۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۴درصد از سه هزار و ۷۶۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۷۸۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهار هزار و ۲۴۵میلیارد تومان خواهد رسید.