به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، وجيهالله جعفري امروز در خصوص آخرين وضعيت معدن گلگهر۳، اظهار كرد: گلگهر يك مجموعه معدني سنگآهن با شش آنومالي است كه پروانه بهرهبرداري آنها به نام سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران صادر شده است.

وی با بیان این‌که البته در گذشته تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه بهره‌برداری از معدن گل‌گهر ۳ صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ‌با این حال این تفاهم‌نامه به قرارداد منجر نشده و از نظر حقوقی غیر قابل اجراست.

جعفری خاطرنشان کرد: به این ترتیب به واسطه عدم انعقاد هرگونه قرارداد واگذاری، معدن گل‌گهر ۳ کماکان متعلق به ایمیدرو است.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آخرین وضعیت استراتژی بخش معدن، اظهار کرد: ‌ این استراتژی سال گذشته از سوی مجری آن به معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در حال بررسی این استراتژی و تایید نهایی آن با مشارکت همه دست‌اندرکاران و ذینفعان بخش هستیم، خاطرنشان کرد: مواردی در این استراتژی مورد ایراد واقع شده و برای اصلاح به مجری طرح اعلام شده است که امیدواریم به زودی به تایید نهایی برسد.

سرپرست ایمیدرو همچنین از برنامه‌ریزی برای عرضه سنگ‌آهن داخلی در بورس کالا خبر داده و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ طرح بزرگ صنایع معدنی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در طرح مهر ماندگار در دست پیگیری است که از جمله آن‌ها می‌توان به فولاد پاسارگاد، فولاد ارفع و فولاد خزر اشاره کرد.

وی از در جریان بودن برنامه‌ریزی‌ها برای واگذاری هشت طرح فولادی خبر داده و اظهار کرد: ‌ یک طرح فولادی واگذار شده و هفت طرح دیگر نیز بیش از ۷۰ درصد در بخش احیا مستقیم پیشرفت دارند.

به گفته جعفري، در سال جاري ۱۵ طرح بزرگ معدني و صنايع معدني با سرمايهگذاري حدود دو هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان به بهرهبرداري خواهد رسيد.