حمل خودرو با قطار، شرایط ، قوانین و هزینه حمل خودرو

سفر با قطار آنقدر راحت و لذت بخش است که به جز گذر زمان - آن هم برای مسیر های طولانی - هیچ چیز دیگری از مسافت چند صد کیلومتری متوجه نمی شوید. بسیاری از مسافران نیز به این دلیل به سراغ خرید بلیط قطار می روند که از سختی های رانندگی چندین ساعته و خطرات آن دوری کنند. اما تا حالا وقتی با قطار به مقصدی سفر کرده اید، به فکر جابه جایی و حمل و نقل خود در شهر مقصد بوده اید؟ سختی و هزینه های حمل و نقل شهری به خصوص در شهرهای بزرگ قابل توجه است. اما راه حل چیست؟ حمل خودرو با قطار. اگر شما هم به همین پاسخ رسیده اید، همراهمان باشید تا در مورد خرید بلیط حمل خودرو و قوانین آن بیشتر آشنا شویم.

 

خرید بلیط حمل خودرو با قطار

به همان شکلی که برای خودتان بلیط تهیه می کنید، باید برای خودروی خود هم بلیط رزرو کنید. اینکار را می توانید با مراجعه حضوری به آژانس ها انجام دهید. اما می توانید به سایت شرکت رجا نیز مراجعه کرده و بلیط قطار حمل خودرو را به شکل آنلاین خریداری نمایید.

21

شرایط بلیط حمل خودرو با قطار

برای حمل ماشین با قطار باید یک سری قوانین و مقررات را رعایت کنید. برخی از این قانون ها عبارتند از:

  • بلیت خودرو را باید حداکثر سه ساعت مانده به زمان حرکت قطار خریداری نمایید. شما علاوه بر هزینه حمل خودرو، مبلغی را هم باید به عنوان حق بیمه خودرو پرداخت کنید. این مبلغ مستقیما بستگی ارزش ماشین شما دارد.
  • بهتر است تا یک ساعت قبل از حرکت قطار، خودرو را تحویل راه آهن داده باشید.
  • بلیط خودرو را حتما باید به اسم خودتان خریداری نمایید و در زمان تحویل خودرو به راه آهن نیز باید تمامی مدارک مالکیتی مرتبط با خودرو را به همراه داشته باشید.
  • اگر خودرو شما صفر کیلومتر است، باید برگه خرید خودرو و مدارک شناسایی آن را به همراه داشته باشید.
  • اگر خرید بلیط حمل خودرو را اینترنتی انجام می دهید، ورود صحیح و کامل اطلاعات خودرو بسیار مهم است. در صورت عدم همخوانی مشخصات وارد شده عواقب آن بعهده مالک خودرو می باشد.
  • در حمل خودرو با قطار اگر خودروی تحویل داده شده به راه آهن به هر دلیلی به موقع به مقصد نرسد، شما می توانید تا ۵۰ درصد هزینه را پس بگیرید.
  • پس از اینکه خودرو به مقصد رسید، تا 24 ساعت می توانید به شکل رایگان از پارکینگ راه آهن استفاده کنید.
  • اگر بیش از 24 ساعت از پارکینگ راه اهن استفاده کنید، باید مبلغی را به عنوان هزینه پارکینگ به شکل روزانه پرداخت کنید.
  • هیچ وسیله اضافی یا کالایی در خودرو قرار ندهید. شرکت های ریلی هیچ مسئولیتی در قبال نگهداری از بار اضافی در خودرو قبول نمی کنند.
  • اگر بلیط حمل ماشین را گم کردید، با دریافت هزینه صدور، بلیت‌ المثنی صادر می‌شود.

22

شرایط استرداد بلیط حمل خودرو

تا ساعت 12روز قبل از حرکت می توان 90 درصد بهای بلیط را مسترد کرد.

از ساعت 12 روزقبل از حرکت تا 3 ساعت مانده به حرکت، 70 درصد قیمت بلیط قابل استرداد است.

از 3 ساعت مانده به حرکت تا زمان حرکت نیز استرداد 50 درصد بهای بلیت حمل خودرو امکان پذیر است.

بعد از حرکت کرایه بلیط حمل خودرو قابل استرداد نمی‌باشد.

مقالات مرتبط با سفر : چطور با اتوبوس راحت تر سفر کنیم

هزینه انتقال اتومبیل با قطار

از آنجا که قیمت بلیط همیشه ثابت نیست و تحت تاثیر معیارهای مختلفی تغییر می کند، نمی توان قیمت ثابتی را برای حمل آن با قطار در نظر گرفت. اما می توانید برای مشاهده جدول قیمت حمل خودرو با قطار به سایت رجا مشاهده کنید.

مسیرهای حمل خودرو با قطار

معمولا مسافران برای مقاصد دور و طولانی ترجیح می دهند که خودرو خود را با قطار منتقل کنند. مقاصدی مانند اهواز، مشهد و بندرعباس مهمترین مسیرهایی هستند که مسافران دوست دارند خودروی خود را از طریق قطار با خود ببرند. اما در مسیرهای متنوعی امکان حمل خودرو توسط قطار وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رجا مراجعه کنید.

منبع: https://respina24.ir/train