پیام تبریک مدیر عامل ایران خودرو به مناسبت روز ملی صنعت و معدن

در بخشی از این پیام آمده است: «هنگامی که شرکای خارجی، گوش به فرمان غرب، یکی پس از دیگری، کشورمان را ترک کردند، منویات مقام معظم رهبری را چون همیشه چراغ راهمان قرار داده و بر این باور پای فشردیم که مسیر پیشرفت، از جاده داخلی سازی و خودکفایی می‌گذرد و این مهم تنها با خودباوری و ارج نهادن به اندیشه و توان ایرانی میسر خواهد بود.»

متن کامل پیام فرشاد مقیمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه ساله دهم تیرماه یادآور ایثار، مجاهدت و تلاش‌های بی‌بدیل کارگران، کارکنان و دست‌اندرکاران آوردگاه صنعت و معدن است؛ بخشی که بی‌تردید، سنگین‌ترین مسوولیت توسعه و رشد اقتصادی کشور را بدون ادعا بر دوش می کشد. از این رو بر خود فرض می دانم ضمن عرض تبریک و شادباش، از همه انسان‌های شریف و خدومی که در این میدان مقدس به انحای گوناگون می‌کوشند و توقف این چرخ عظیم را لحظه‌ای برنمی‌تابند، صمیمانه و خاضعانه تقدیر و تشکر کنم.

همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از همکاران و همسنگران گرانقدرم در صنعت خودروسازی کشور، به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو که همواره پیشرو و پیشران صنایع کشور بوده اند، ابراز داشته و دعا و ثنایم را بدرقه راهشان می کنم.

صنعت خودرو با همه فراز و نشیب هایی که در سال های اخیر پشت سر گذاشت، موفق شد از تحریم ها و تهدیدها، فرصت هایی برای رشد و توسعه خود فراهم سازد.

هنگامی که شرکای خارجی، گوش به فرمان غرب، یکی پس از دیگری، کشورمان را ترک کردند، منویات مقام معظم رهبری را چون همیشه چراغ راهمان قرار داده و ‌بر این باور پای فشردیم که مسیر پیشرفت، از جاده داخلی‌سازی و خودکفایی می‌گذرد و این مهم تنها با خودباوری و ارج نهادن به اندیشه و توان ایرانی میسر خواهد بود. بر این اساس با هم اندیشی و همراهی شرکت‌های دانش بنیان، مراکز فناوری، قطعه‌سازان و نیز بهره‌گیری از خلاقیت و تجارب پولادمردان عرصه صنعت خودرو، سرانجام نقشه برون رفت از بحران‌ها، موانع و ایستادن در بلندای پیروزی ترسیم گشت.

وقتی نقشه راه را به‌درستی و با همدلی دنبال کردیم دستاوردها یکی پس از دیگری نمود یافت؛ ساز و کارها فراهم، زیرساخت ها بازنگری و نوسازی شد، جهش تولید شکل گرفت، توسعه محصولات با محوریت ساخت داخل و طراحی محصولات جدید صادرات محور با اندیشه و خلاقیت ناب ایرانی آغاز شد، خودروی جدید با استانداردهای جهانی پا به عرصه وجود گذاشت و این همه امکان پذیر نمی‌شد مگر به همت والا و اراده بالای غیور مردان صنعتگر ایران اسلامی.

ما با تمسک بر آستان حضرت دوست و در پرتو مسوولیت‌پذیری، تعهد و تخصص‌مان، همواره در تلاشیم تا با خلاقیت و هوشمندی بی‌مانند فرزندان این مرز و بوم، صنعت کشور را به سطح شایسته‌ای ارتقا بخشیم. همچنین خود را متعهد می‌دانیم برای بهبود فضای کسب و کار، ایجاد انگیزه و امید در جامعه و نیز مایوس کردن دشمنان و بد اندیشان رشد و توسعه ایران عزیز، از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

بدیهی است، به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر که همانا سرفرازی و ایستادن در نقطه اوج صنعت خودروسازی کشور است، همچون خودروسازان بزرگ جهان، نیازمند حمایت‌های دولت محترم و دست‌اندرکاران امر هستیم. بی‌شک وجود این حمایت‌ها، مجموعه صنعت را به پیشران رشد و توسعه اقتصاد کشور مبدل خواهد ساخت.

در پایان یک بار دیگر به پاس تمامی جانفشانی‌ها و تلاش های بی بدیل صنعتگران و تمامی کسانی که در کسب دستاوردها و افتخارات حوزه صنعت و معدن سهیم بوده اند، فرارسیدن دهم تیرماه را تبریک می‌گویم.