به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مقايسه جداول خلاصه ميانگين نمره منفي خودروهاي داخلي در ماههاي اسفند ۱۳۹۰ و فروردين ۱۳۹۱ نشان ميدهد كه برخي از محصولات ايران خودرو در فروردين ماه روند مثبت كيفي داشتهاند.

به عنوان نمونه نمره منفی پژو۲۰۶ اس. دی از نمره منفی ۲۳.۲ در اسفند ماه به نمره منفی ۲۳ در فروردین ماه کاهش یافته است. همچنین نمره منفی پژو ۲۰۶ از ۲۴.۶ در اسفند ماه به ۲۳.۶ در فروردین ماه کاهش یافته است. نمره منفی تندر۹۰ ایران خودرو نیز از ۲۳.۹ در اسفند ماه به ۲۳ در فروردین ماه کاهش یافته که نشان از افزایش کیفیت این خودروهاست.

اما نمره منفی برخی از محصولات نشان‌دهنده افت کیفیت آنهاست. به عنوان نمونه نمره منفی پژو پارس تولیدی سایت خراسان ایران خودرو از ۶۳.۹ در اسفندماه به ۶۴.۷ در فروردین ماه افزایش یافته است. همچنین نمره منفی سمند از ۶۵ در اسفند به ۶۵.۶ در فروردین افزایش یافته است. در پژو ۴۰۵ تولیدی سایت خراسان ایران خودرو نیز نمره منفی این خودرو از ۶۶.۳ در اسفند به ۶۶.۹ در فروردین افزایش یافته است. نمره منفی پژو ۴۰۵ ایران خودرو مرکزی نیز از ۶۸ در اسفند ماه به ۶۷.۱ در فروردین ماه کاهش یافته که نشان از افت کیفیت این خودروها دارد.

در این بین کیفیت گرندویتارا با ۲۰ نمره منفی بدون تغییر مانده و این خودرو بالاتر از سایر محصولات ایران‌خودرو حضور دارد.

بايد توجه داشت كه طبق گزارش شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران، در فروردين ماه امسال كيفيترين محصولات ايران خودرو به ترتيب شامل گرندويتارا، پژو۲۰۶ اس.دي، تندر۹۰، پژو۲۰۶، پژو پارس خراسان، سمند، پژو۴۰۵ خراسان و پژو۴۰۵ تهران بودهاند.