افزایش ۳۳ درصدی بودجه شهرداری ها با اجرای قانون جدید مالیات ارزش افزوده

دکتر محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در نشست مشترک روسای کمیسیون اقتصادی و عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار مشهد افزود: با اجرای قانون ۴۱ مالیات ارزش افزوده در آمد شهرداری ها نسبت به قانون قبل ۳۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکر از کمک های شهرداری مشهد گفت: این شهر تنها متعلق به شهروندان ساکن در این شهر نیست بلکه به تمام شیعیان جهان تعلق دارد.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: اجرای طرح های اقتصادی با درآمدهای پایدار برای شهرداری مشهد می تواند مبنای تحولات برای جدا شدن اعتبارات از حوزه خدمات شهری باشد.

وی افزود: خبر خوبی که برای شهرداری ها داریم و شهرداری مشهد نیز از این وضعیت استفاده کرد این است که قانون مالیات بر ارزش افزوده منابع درآمد شهرداری های کل کشور را نسبت به قانون قبل ۳۳ درصد افزایش داده که این افزایش کمک قابل توجهی به اجرای طرح های عمرانی اقتصادی خدماتی فرهنگی و اجتماعی در حوزه ماموریت های شورای اسلامی شهر و سراسر کشور بویژه در کلان شهر مشهد خواهد کرد.

پورابراهیمی گفت: خوشبختانه تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای شهرداری ها و همچنین مجوزهای صادره بودجه سنواتی از طریق بازار سرمایه فرصت خوبی برای این مهم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای موضوع سرمایه گذاری اقتصادی کمک به تامین منابع مالی سرمایه و همچنین موارد مربوط به قوانین ارزش افزوده همکاری های کامل تری و همچنین همکاری و هم اندیشی هایی را داشته باشیم.