بورس به دوران جهش‌های تورمی برمی‌گردد؟

با باز شدن آرام آرام نمادهای بزرگ بعد از مجمع رونق معاملات هم در حال بیشتر شدن است. به طوری که ارزش معاملات خرد دیروز به رقم ۶۵۵۰ میلیارد تومان رسید. شیمیایی‌ها، فلزات و خودروسازان پرمعامله‌ترین صنایع و فولاد، فملی و شستا پرمعامله‌ترین نمادها بودند.

حقیقی‌ها دیروز خالص خرید ۳۲۰ میلیارد تومانی را ثبت کردند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع شیمیایی و فلزات و نمادهای پارسان و تاپیکو بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع هتل و بانک‌ها و نمادهای وتجارت و سمگا داشتند.

در پایان معاملات دیروز بورس تهران ۴۴ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۱۴ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مثبت بازار هم ۲۱ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان همراه بودند.

شیمیایی‌ها، فلزات و معدنی‌ها محرک‌های اصلی بازار دیروز بودند.

وزارت صمت به دولت پیشنهاد داد تا عوارضی بسیار سنگین روی صادرات کامودیتی‌ها اعمال شود.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی و جمع‌بندی موضوع «معاملات کپی و معاملات تقلیدی» در جلسه اخیر این کمیته تخصصی خبر داد. این نوع معاملات روشی جدید برای استفاده از دانش خبرگان بازار سهام است که این اجازه را به سهامداران می دهد که از طریق یک پلتفرم از روی دست یک فرد خبره خرید و فروش کنند و معاملات مشابهی داشته باشند.

قیمت مسکن در تهران در تیرماه ۱۴۰۰ به رشد خود ادامه داد و بار دیگر از مرز ۳۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع گذشت.

نرخ دلار دیروز معاملات را در حدود ۲۵۷۰۰ آغاز کرد، در مقطعی تا سقف ۲۶۰۵۰ تومان صعود کرد و دوباره به نرخ ابتدای روز عقب‌نشینی کرد.

قیمت سکه امامی با رشد ۳۶۰ هزار تومانی (۳.۲ درصدی) به ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید.

سکه تحویل یک روزه بورس کالا برای اولین بار در ۸ ماه گذشته صف خرید را تجربه کرد و قیمت آن حتی بالاتر از سکه نقدی، در سطح ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان قرار گرفت.

مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: این خطر وجود دارد که ایرانی‌ها با مطالبات غیر واقعی به مذاکرات وین بیایند.

العالم: حمله به کشتی اسرائیلی پاسخی به بمباران فرودگاه «ضبعه» سوریه بود.

نرخ سود در بازار بین بانکی با افت ۰.۴۴ واحد درصدی نسبت به آخرین نرخ این بازار به ۱۸.۱۷ درصد تنزل یافت تا بار دیگر به سطح ۱۸ درصد نزدیک شود.

متوسط قیمت خانه در تهران از ۳۰ میلیون تومان گذشت. از سوی دیگر، هرچند تعداد معاملات همچنان نسبت به یک سال پیش یعنی تیر ۹۹ افت چشم‌گیری را نشان می‌دهد اما نسبت به متوسط ماهانه معاملات انجام شده از آغاز رکود بازار مسکن (آبان ۹۹) حدود ۴۰ درصد بیشتر است.