مانعی برای ضعف بازار بورس نیست/ احتمال رشد مجدد در روزهای آینده

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «افکارنیوز» اظهارداشت: طی دو هفته اخیر با توجه به فضای احیاء برجام و توقف روند افزایشی دلار، سهام‌های دلار محور با رشد خوبی همراه شدند. به موجب این امر عرضه و فضای خوش‌بینی نیز با افزایش مواجه شد.

وی افزود: درحال حاضر بازار با هیجان در خرید مواجه نیست چراکه بازار دست نگه داشته و منتظر اتفاقات پیش‌رو است. از این رو گروه‌های پتروشیمی و فلزی دچار فضای خرید کمتر شد.

اشتیاقی تصریح کرد: گروه‌های بانکی با توجه به جاماندگی در رقابت رشد، در حال حاضر مورد اقبال قرار گرفته است.

*کلیت بازار سرمایه تهی از بحران است

این کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: کلیت بازار را می‌توان در شرایط کنونی تهی از بحران جدی و تنها در حال استراحت کوتاه مدت دانست. خوشبختانه طی یک ماه اخیر علی‌رغم ریزش برخی سهام‌ها اما با صف فروش مواجه نشدیم.

او یادآورشد: فضای تورمی کشور ناشی از کسری بودجه و رشد نقدینگی نگهداری سرمایه در قالب سود سپرده یا اوراق با درآمد ثابت به صرفه نیست‌. بنابراین ضرورت دارد تا این سطوح از شاخص را از دست نداده و به بازار اجازه استراحت دهیم.

وی درپایان این گفت‌وگو بیان داشت: باید منتظر ماند و وزرای اقتصادی دولت سیزدهم و تدابیرشان را دید.‌ پیش‌بینی می‌شود در آن بازه زمانی بازار بورس با رشد مجدد همراه گردد. عوامل بنیادی بازار به قوت خود باقیست و مانعی برای ضعف بازار وجود ندارد.