به گزارش افکارنیوز، غلامرضا مهرداد در گفتگو با مهر درباره دلایل خاموشیهای پراکنده و مقطعی در سطح شبکه برق، گفت: این خاموشیهای مقطعی به هیچ وجه به دلیل کمبود برق و یا از قبل برنامه ریزی شده نیست.

این مقام مسئول با اعلام اینکه پیش بینی می شود برای تابستان سالجاری پیک مصرف برق به حدود ۴۴ تا ۴۶ هزار مگاوات افزایش یابد، گفت: این در حالی است که در مرداد ماه سال گذشته رکورد پیک مصرف برق ایران حدود ۴۲هزار و ۲۴۸ مگاوات بوده است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی نیروگاه های کشور در یک تا دو نوبت انجام شده است، تصریح کرد: در مجموع برای تابستان سالجاری معادل ۸۰ هزار مگاوات برق تعمیرات در سطح نیروگاهها توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

وی ظرفیت فعلی تولید برق ایران را حدود ۶۶ هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل خاموشی های پراکنده و مقطعی در سطح شبکه برق فرسوده بودن برخی از تجهیزات، مشکلات جزئی فنی و برخی از حوادثغیرفنی است.

مهرداد با یادآوری اینکه برای سالجاری هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده ای در سطح شبکه در دستور کار قرار نگرفته است، بیان کرد: پیش بینی می شود امسال با مشارکت مردم در مدریت مصرف انرژی هیچگونه خاموشی در سطح شبکه اتفاق نیافتد.

مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر ظرفیت ذخیره فعلی برق کشور را حدود هشت هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: برای تابستان سالجاری برای تولید بیش از ۴۱ هزار مگاوات برق روی نیروگاه های حرارتی حساب کرده ایم.

این مقام مسئول همچنین ظرفیت تولید برق در نیروگاه های برقآبی کشور را بیش از ۷۵۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی وضعیت تولید در نیروگاه‌های برقآبی هم در شرایط مطلوبی قرار دارد.