به گزارش افکارنیوز، رامین پاشایی فام در گفتوگو با فارس با اشاره انعقاد قرارداد جدید بانک سپه با صندوق توسعه ملی، اظهارداشت: در مرحله اول ۳ میلیارد دلار با این صندوق قرارداد منعقد شد و در مرحله دوم نیز در حال رایزنی برای جذب ۱۵ میلیارد دلار دیگر از این صندوق هستیم.

وی افزود: با صندوق توسعه ملی توافقات لازم انجام شده تا بلافاصله پس از نهایی شدن قرارداد، طرح‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم.

مدیرعامل بانک سپه در پاسخ به این سوال که از ۳ میلیارد دلار قرارداد قبلی، توسط بانک تاکنون چه میزان پرداخت شده گفت: با توجه به اینکه همه این طرح‌ها در قالب تعهد است، در مرحله اول ۱۰ درصد تسهیلات داده می‌شود و در مراحل بعدی متناسب با پیشرفت طرح اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه که با مسئولان صندوق توسعه داشتیم طبق بررسی به عمل آمده مشخص شد که ۳ میلیارد دلار به راحتی جذب می‌شود زیرا بیشتر این منابع به طرح‌های بزرگی مانند پتروشیمی، نیروگاه و طرح‌های مشابه آن پرداخت خواهد شد.

پاشایی فام یادآور شد: براساس تفاهمهای انجام شده حدود ۶ میلیارد دلار از ۱۵ میلیارد دلاری که نهایی شده را با صندوق قرارداد منعقد کنیم.