وام ودیعه مسکن برای مستاجران در نیمه دوم سال 1400+جزئیات

وام ودیعه مسکن برای مستاجران در نیمه دوم سال 1400 پس از ثبت نام در سامانه tem.mrud.ir و تائید مدارک بارگزاری شده به متقاضیان پرداخت می شود. مبلغ وام ودیعه مسکن برای مستاجران در تهران 700 میلیون ریال و در سایر شهرها 250 میلیون ریال است.

محمود محمودزاده، با بیان اینکه متقاضیان وام ودیعه مسکن تا تاریخ اعلام شده در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانند در سامانه برای این وام ثبت‌نام کنند، گفت: کسانی که نیمه دوم سال مهلت قراردادشان است، می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته هم کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال بود، مدارک خود را بارگذاری کردند و امسال هم همانند سال گذشته و طبق رویه سال قبل این اقدامات انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات را انجام دهند، افزود: برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و متقاضیان می‌توانند نام بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب و مراحل روند پرداخت را طی کنند.

وام ودیعه مسکن برای مستاجران در نیمه دوم سال 1400+جزئیات

 سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری کشور به شرح جدول ذیل می‌باشد:

تهران سایر کلانشهرها * سایر شهرها
۷۰۰ میلیون ریال ۴۰۰ میلیون ریال ۲۵۰ میلیون ریال

*شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت شامل شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه ۲- تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل

  1. تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا می‌باشد.

  2. متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست متأهل یا سرپرست خانوار باشند.

  3. متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

  4. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی می‌بایست بعد از ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ باشد.

  5. چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌گردد.

برای ثبت نام به آدرس tem.mrud.ir مراجعه کنید.