آغاز توزیع مرغ ۴۲۰۰تومانی در تهران

به گزارش افکارنیوز، یدالله صادقی در گفتوگو با فارس در پاسخ به این سوال که دلیل ازدحام مردم در فروشگاههای تعاونی مصرف برای دریافت برنج ۱۸۰۰ تومانی چیست اظهار داشت: دلیل ازدحام مردم محدودیت توزیع برنج است چرا که سهمیهای که برای ما در نظر گرفته شده است ۸ هزار تن است که همه آن را توزیع میکنیم.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت تخم مرغ به فارس گفت: حذف تعرفه ۷۰ درصدی صادرات تخم مرغ در راستای حمایت از تولیدکننده‌های این کالا دلیل افزایش قیمت آن است چرا که پیش از این قیمت تخم مرغ خیلی پائین بود و تولید‌کننده ها ضرر می‌کردند اما با آزاد شدن صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه با حذف تعرفه قیمت‌ها کمی افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت تهران در واکنش به این سوال که علی‌رغم اقدامات صورت گرفته قیمت مرغ هنوز کاهش پیدا نکرده اظهار داشت: روز گذشته تفاهمنامه‌ای را با اتحادیه مرغداران منعقد کردیم تا در ازای ارائه نهاده‌های دامی آنها هر کیلوگرم مرغ گرم را به قیمت ۴۰۱۲ تومان در اختیار میادین میوه و تره‌بار قرار دهند و میادین هم به قیمت ۴۲۰۰ تومان مرغ گرم را به دست مردم برسانند.

وی افزود: روز گذشته ۹ تن مرغ گرم با همین قیمت در شهر تهران توزیع شد و ما به دنبال آن هستیم تا این رقم به ۱۵۰ تن در روز برسد.