به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در همایش روسای ارشد بانک مسکن در کرمان اظهار داشت: ۴ میلیون و ۴۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شده است.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد به پایان رسیده و ۳۰۰ هزار واحد نیز در حال تکمیل است.

نیکزاد این میزان احداثمسکن روستایی را در تاریخ کشور یک رکورد دانست.

وی بیان داشت: از ابتدای تاریخ بیش از ۱۱ میلیون مسکن شهری در سطح کشور احداثشده است که در دولت‌های نهم و دهم عملیات اجرایی ۲.۵ میلیون واحد مسکن شهری شروع شد.

نیکزاد با اشاره به اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری تمام شده است، ابراز داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز طی سال جاری احداثمی‌شود.

وی تصریح کرد: آمار موجود بیانگر این است که ۲۲ درصد خانه‌های شهری کشور از ابتدای دولت نهم تاکنون ساخته شده است.

نیکزاد تعداد واحدهای شهری و روستایی در استان کرمان را ۸۰۰ هزار واحد ذکر کرد و افزود: از ابتدای دولت نهم عملیات اجرایی ۲۱۱ هزار واحد آغاز شده و ۹۴ هزار واحد روستایی و ۱۱ هزار واحد شهری به پایان رسیده است.

وی از بهره‌برداری از ۵۸ هزار واحد طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال آینده نیز ۴۷ هزار واحد دیگر به بهره‌برداری می رسد.

نیکزاد افزود: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران ساخته می‌شود که عملیات اجرایی ۲۴۰ هزار واحد در شهرک‌های پرند، پردیس و هشتگرد آغاز شده و ۵۰ هزار واحد در شهر تهران ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نام‌نویسی ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در تهران به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید در مورد مسکن و راه اذعان داشت: ایشان در بحثاقدامات دولت در بخش مسکن یاد کرده‌اند که این امر بی‌دلیل نیست.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: تلاش ما این است که برای سرعت بیشتر و رفع برخی از مشکلات مسکن مهر پنج میلیون تومان به سقف مسکن مهر اضافه شود.