شرکت‌های کره‌ای باید تنبیه می شدند/باید از تولیدکنندگانی که در شرایط سخت وسط میدان آمدند حمایت کرد

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار «افکارنیوز» با اشاره به «ممنوعیت واردات کالای کره‌ای» پیرو دستور مقام معظم رهبری گفت: فرمایش که مقام رهبری داشتن از دو جنبه باید مورد توجه قرار گیرد؛ جنبه نخست آن مربوط به بحث حمایت از تولید داخلی است.

وی تاکید کرد: انصافاً مجموعه‌های تولیدی ما و برخی از سرمایه‌گذاران در دو سال اخیر و بعد از اینکه کره ای‌ها بازار ما را ترک کردند با سرمایه‌گذاری مناسب و راه اندازی خط تولید و با تلاش بسیار و خون دل خوردن‌ها خط تولید خود را راه انداختند و بحمدالله ظرفیت‌های خوبی هم در کشور ایجاد کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به طور طبیعی از تولیدکنندگانی که در این شرایط سخت سرمایه خودشان را وسط میدان آوردند و خط تولید ایجاد کردند و مجموعه چند هزار نفری تشکیل دادند باید حمایت کرد.

شرکت‌های کره‌ای باید تنبیه می شدند/باید از تولیدکنندگانی که در شرایط سخت وسط میدان آمدند حمایت کرد

فیروزی تصریح کرد: با این حال بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر حمایت از تولید داخلی بود که به طور طبیعی هر کشوری حتماً به سربازان اقتصادی خودش با نگاه مثبت می‌نگرد و از آن‌ها حمایت می‌کند و حضرت آقا پیرو دستور خود این نگاه را داشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یک بخش دیگر این مسئله تنبیه شرکت هایی است که در حقیقت در شرایط خاص که کشور ما به کمک آن‌ها نیاز داشت کشور ما را ترک کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشور ما حائز بازار خوبی برای شرکت‌های کره‌ای بود، اظهار داشت: متاسفانه این شرکتها و به ناحق و در شرایط سختی که مردم ما نیازمند حمایت آن‌ها بودند، کشور را ترک کردند آنهم در زمینه کالا‌هایی که در کل دنیا کالا‌های تحریمی و نظامی شناخته نمی‌شوند و از جمله کالا‌های مورد مصرف روزانه مردم هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین در افتادن با مردم ایران و در حقیقت ضربه زدن به مردم ایران به طور طبیعی باید یک عکس‌العمل هم داشته باشد که به نظر بنده بخشی از اظهارات مقام معظم رهبری در این خصوص و استراتژی اعلام کردند ناظر بر تنبیه شرکت‌های کره‌ای است که در شرایط سختی ما را تنها گذاشتند.