ضرورت توجه ویژه به تولید لوازم خانگی در کشور/ نباید اجازه دهیم ارز از کشور خارج شود

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با «افکار نیوز» با بیان این که کشور ظرفیت بالایی در حوزه تولید لوازم خانگی دارد گفت: ما تقریباً می‌توانیم ۹۰ درصد زیرساخت‌های تولید لوازم خانگی را در کشور تولید کنیم آن هم با کیفیت بالا.

وی تاکید کرد: بنده اخیراً از یکی از قطب‌های تولید لوازم خانگی در کشور بازدیدی کردم که امروز به اروپا لوازم خانگی صادر می‌کند؛ آن هم با استاندارد کامل دنیا.

این نماینده مجلس با بیان این که متاسفانه این توانمندی در صنعت خودروی ما وجود ندارد بیان داشت: خودروی ما باید به جایی برسد که از دانش فنی برخوردار باشد و بتواند خودش در پلتفرم‌های مختلف تولید و نوآوری داشته باشد بنابراین اگر این کار صورت بگیرد آن زمان باید مبحث افزایش رقابت را در این بخش‌ها مدنظر قرار دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ما هر فعالیت صنعتی که انجام می‌دهیم باید بتوانیم رقابت را به جایی برسانیم که امکان صادرات فراهم شود لذا هر وقت صادرات امکان پذیر شود برخی از مشکلات صنعتی هم برطرف خواهد شد.

ضرورت توجه ویژه به تولید لوازم خانگی در کشور/ نباید اجازه دهیم ارز از کشور خارج شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وقتی ما می‌توانیم رقابت کنیم چرا باید اجازه فعالیت به شرکت‌های خارجی را بدهیم. کدام کشور اجازه می‌دهد تا ارزش از کشورش خارج شود؟

وی تاکید کرد: اگر کالای داخلی ما از کشور صادر می‌شود پس ما موفق بوده‌ایم و اگر این شرایط ادامه پیدا کند پیشنهادمان این است که در ازای صادرات، واردات هم انجام شود بنابراین این جای سوال دارد که چرا ما باید اشتغال جوانان خودمان را به چینی‌ها و کره ای‌ها بدهیم و باید بازار خودمان را حفظ کنیم.