استعلام وام ودیعه مسکن

نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن موضوعی است که بسیاری از افراد سرپرست خانوار اجاره‌نشین بعد از ثبت نام این وام، از آن آگاهی کافی ندارند. در ادامه نحوه استعلام وام ودیعه مسکن در سال 1400 را با هم می خوانیم.

نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن موضوعی است که بسیاری از افراد سرپرست خانوار اجاره‌نشین بعد از ثبت نام این وام، از آن آگاهی کافی ندارند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب چگونگی استعلام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ و مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه را برای شما عزیزان شرح دهیم.

بعد از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در ایران، اغلب کسب و کارها دچار ضرر و زیان‌های سنگین مالی شدند و افراد زیادی یا کار خود را از دست دادند و یا درآمد ماهیانه آنها دچار افت شدید شد. اقشار مستاجر در زمان اپیدمی کرونا دچار مشکلات فراوانی برای فراهم نمودن ودیعه لازم به منظور اجاره منزل برای سکونت شدند.
به منظور کمک به مستاجران عزیز، وزرات راه و شهرسازی در سال 1400 نیز سامانه‌ای را راه‌انداری کرده است که سرپرستان خانواری که اجاره نشین هستند می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی این سامانه به آدرس tem.mrud.ir با وارد نمودن اطلاعات شخصی خود، در این سایت ثبت‌نام نموده و از خدمات وام ودیعه مسکن استفاده نمایند. امکان ثبت نام در این سایت از ۲۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و افراد سرپرست خانوار اجاره‌نشینی که مایل به دریافت و پیگیری وام مستاجران 1400 می‌باشند تا شهریور ماه فرصت دارند تا در این سایت ثبت نام نمایند.

اگر قصد دارید تا از مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه ۱۴۰۰ با استفاده از کد ملی و نتیجه درخواست وام ودیعه مستاجران خود آگاه شوید و از آخرین نکات مربوط به پیگیری وام مستاجران خبردار شوید با ما همراه باشید.

استعلام وام ودیعه مسکن

سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

همانطور که می‌دانید سایت tem.mrud.ir سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران عزیز است که افراد برای ثبت نام دریافت وام ودیعه مسکن به آن مراجعه و با درج اطلاعات خواسته شده در آن ثبت نام نموده‌اند. پس از ثبت نام افراد زمان مشخصی لازم است تا اطلاعات این افراد در سامانه مورد پالایش و بررسی قرار گیرد تا در صورت صحت اطلاعات، اطلاع‌رسانی لازم به افراد واجد شرایط انجام گیرد. در اوایل راه اندازی این سامانه افراد زیادی قصد پیگیری وام مستاجران را داشتند و به دلیل مشکلات مختلف علاقه‌مند به دریافت نتیجه درخواست وام خود در سریعترین زمان ممکن بودند؛ به همین دلیل و با توجه به دغدغه مردم، وزرات راه و شهرسازی به منظور شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق به افرادی که در این سایت ثبت نام نموده‌اند قسمتی را به سایت ثبت نام اضافه نموده است تا کاربران بتوانند در هر زمان با مراجعه به این قسمت از سایت، از آخرین وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه خود آگاه شوند.
سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن همان سامانه جامع اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir است و افراد به منظور پیگیری وام ودیعه مسکن می‌بایست به همین آدرس مراجعه کنند تا قادر باشند به راحتی اقدام به پیگیری وام ودیعه مسکن کنند. برای مراجعه به این سایت بهتر است از مرورگر کروم استفاده نمایید.
کاربرانی که به دنبال پیگیری وام ودیعه مسکن هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که سایت جداگانه و مجزایی برای اطلاع از پیگیری وام ودیعه مسکن طراحی نشده است و نباید به هیچ عنوان اطلاعات خود را در سایت‌هایی که به این بهانه اطلاعات شخصی و یا بانکی را درخواست می‌کنند وارد نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های پیگیری وام مستاجران ۱۴۰۰ آشنا شوید.

ورود به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن

استعلام وام ودیعه مسکن

روش های پیگیری وام مستاجران ۱۴۰۰

در مورد روش های پیگیری وام مستاجران 1400 در ابتدا نباید یک نکته مهم را فراموش کنیم و آن توجه به این نکته است که ثبت نام در این سامانه به معنی دریافت قطعی وام ودیعه مسکن نمی‌باشد و اطلاعات وارد شده توسط هر فرد باید توسط سامانه مورد بررسی قرار گیرد و اگر فرد واجد شرایط لازم باشد، توسط وزارت راه و شهرسازی به بانک‌های مشخص شده معرفی می‌شود تا در نهایت با ارائه مدارک و ضامن‌های مورد نیاز بانک، فرد موفق به دریافت وام شود. 
کاربران معمولاً در فضای مجازی با تبلیغات متعددی در مورد روش‌ های پیگیری وام مستاجران 1400 روبرو می‌شوند و این موضوع موجب سردرگمی و عدم اطمینان آنها شده است؛ باید گفت تنها روش پیگیری وام مستاجران در حال حاضر فقط از طریق سامانه جامع اقدام ملی به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir می‌باشد که کاربران با وارد کردن کد ملی خود می‌توانند به راحتی اقدام به پیگیری وام ودیعه مسکن نمایند.
لازم است تا افراد به سایر صفحات اینترنتی و یا اپلیکیشن‌هایی که ادعای امکان پیگیری وام مستاجران را به کاربران خود می‌دهند هیچ توجهی نکنند زیرا امکان سوء استفاده از اطلاعات آنها وجود دارد. در ادامه نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن مستاجران را به صورت گام به گام آموزش خواهیم داد تا هر فرد بتواند شخصاً اقدام به پیگیری وام مستاجران نماید.

نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن مستاجران

بدیهی است که افراد برای پیگیری وضعیت درخواست وام ودیعه مسکن باید از قبل در این سامانه ثبت نام کرده باشند. به منظور پیگیری وام ودیعه مسکن  کاربران عزیز می‌بایست مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهند.

  1. ۱ابتدا لازم است به آدرس اینترنتی سامانه جامع اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجعه نمایند. همانطور که قبلاً نیز گفته شده بهتر است برای این کار از مرورگر کروم استفاده نمایید و اگر برای کاربران امکان‌پذیر است از نسخه آپدیت شده این مرورگر استفاده نمایند.

    استعلام وام ودیعه مسکن

  2. ۲در حال حاضر شما صفحه اصلی سامانه وام ودیعه مسکن را مشاهده می‌کنید. به منظور پیگیری وام ودیعه مسکن کاربران باید بر روی گزینه "مشاهده و پیگیری درخواست ها" کلیک نمایند.

    استعلام وام ودیعه مسکن

  3. ۳در این مرحله از کاربر خواسته می‌شود تا کد ملی خود را در کادر مشخص شده وارد نماید و پس از آن بر روی گزینه "تایید" کلیک نماید.

    پیگیری وام مستجران

  4. ۴در این مرحله یک رمز عبور برای شماره تلفن همراهی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که باید این رمز را در کادر مشخص شدده وارد نمایید و سپس کد امنیتی که در صفحه مشاهده می‌کنید را وارد نموده و در مرحله آخر بر روی گزینه "ورود" کلیک نمایید. حال اطلاعات مربوط به پیگیری وام مستاجران برای شما به نمایش در خواهد آمد.

    نحوه پیگیری وام مستجران

 

پیگیری وام مستاجران با کد ملی

همانطور که اشاره شد پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی انجام می شود و بدون کد ملی این امکان وجود ندارد. در رابطه با پیگیری وام مستاجران توجه به چند نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که لازم است تا کاربران توجه خاصی به این موارد داشته باشند.


۱افرادی واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند که سرپرست خانوار باشند و از سال 1384 تا کنون سند مسکن و یا زمین مسکونی به نام آنها و یا افراد تحت تکفل آنها نبوده باشد، زیرا در هر مرحله از بررسی مدارک اگر خلاف این موضوع ثابت شود پرداخت وام متوقف می‌گردد و فرد خاطی نیز با اِعمال جریمه مالی روبرو خواهد شد.
۲افرادی که رمز عبور خود را برای پیگیری وام ودیعه مسکن فراموش نموده‌اند می‌توانند با انتخاب فراموشی رمز عبور در پروسه پیگیری وضعیت، اقدام به بازیابی رمز عبور خود نمایند.
۳در زمان ثبت نام، به نام بودن سند سیم‌کارتی که به عنوان شماره همراه فرد ثبت می‌شود ضرورتی ندارد و این شماره فقط برای اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
۴افرادی که اقدام به ثبت نام می‌کنند می‌بایست دارای اجاره نامه رسمی و کد پیگیری اجاره‌نامه باشند تا در مرحله پیگیری وام با مشکل روبرو نشوند و درخواست آنها مورد تایید قرار گیرد.