چه نکاتی را موقع خرید هندزفری باید در نظر بگیریم؟

امروزه یکی از لوازم جانبی که خیلی روی کیفیت زندگی ما تأثیر دارند انواع هدفون و هندزفری هستند که برای انجام کارهای مختلف روزانه مثل گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم و شرکت در جلسات مختلف کاری از آن استفاده می‌کنیم. آنچه قرار است در این مقاله راجع به آن صحبت کنیم خرید هندزفری است؛ در خرید هدفون و هندزفری انتخاب‌های شخصی و سلیقه‌ای زیادی وجود دارد زیرا یکی نوع بلوتوثی آن را ترجیح می‌دهد اما یک نفر دیگر به مدل سیمی آن علاقه‌مند است. به علاوه برای خیلی از افراد کیفیت صدا مهم است؛ برای بعضی راحتی استفاده یا دیگری هزینه! در اینجا جواب سؤالات خود را می‌توانید پیدا کنید.

هندزفری چند نوع است؟

پیش از هر چیز ابتدا لازم است درباره انواع هندزفری نکاتی را بیان کنیم. به‌طور کلی هندزفری دو نوع است: 1) هندزفری سیمی 2) هندزفری بی‌سیم یا بلوتوثی یا وایرلس.

همانطور که از اسم‌هایشان مشخص است هندزفری یا هدفون سیم‌دار از طریق یک سیم یا کابل به گوشی یا لپ‌تاب شما متصل می‌شود؛ در حالی که هندزفری بلوتوثی بدون سیم است و از طریق برنامه‌هایی مثل کدک اطلاعات صوتی را به دستگاه دیجیتالی منتقل می‌کند.

به چه نکاتی را پیش از خرید هندزفری باید توجه کنیم؟

71

با توجه به کاربرد گسترده‌ای که هندزفری بین لوازم دیجیتال دارد و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش هست پس خرید آن یک خرید معمولی و گذار نیست. موقع خرید هندزفری نکاتی هست که باید رعایت کنید تا سرمایه‌ای که برای این کار در نظر گرفتید هدر نرود؛ این نکات عبارت‌اند از:

کیفیت صدا را ارزیابی کنید

مانند انواع اسپیکر، هدفون‌ و هندزفری هم می‌تواند قسمت‌های مختلف طیف صوتی را تقویت یا مختل کند یا ممکن است شما صداهای اطراف را بیشتر از خود صدای مورد نظرتان بشنوید! حتماً موقع خرید هندفون یا هندزفری آن را امتحان کنید. اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید چک کنید ببینید آیا امکان بازگشت کالا وجود دارد یا این که می‌توانید آن را با مدل دیگری تعویض کنید؟

هندزفری را با توجه به شکل استفاده خود تهیه کنید

قبل از خرید بسنجید و ببینید هدفتان چیست و قرار است از آن برای چه کاری استفاده کنید؛ اگر دنبال راحتی هستید طوری که بی‌دغدغه در خانه هدفون یا هندزفری به کار ببرید مدل‌های روی گوش عالی است اما اگر می‌خواهید بیرون از خانه در دانشگاه با محیط کار از هندزفری استفاده کنید مدل‌های داخل گوش برایتان بهتر است؛ درست است این مدل کمی کیفیت صدا را مختل می‌کند اما حمل آن راحت‌تر است و در کیف جای می‌گیرد.

یادتان باشد اگر حفظ آرامش در خانه، محیط کار یا بقیه محیط‌های پرصدا برایتان مهم است خرید هدفون‌های با فناوری نویز فعال را اولویت قرار دهید.

برای خرید هندزفری می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://dayanshop.com/Products?category=667

برای گوش دادن به موسیقی انواع سیمی را اولویت قرار دهید

بله این درست است که امروزه انواع هندزفری بی‌سیم و بلوتوثی روی کار هستند و جای گزینه‌های سیمی قدیمی را گرفته‌اند اما برای گوش دادن به موسیقی همچنان مدل سیمی برتری دارد.

شفافیت صوتی که هندزفری سیمی در پخش موزیک ایجاد می‌کند در هندزفری‌های مدل جدید وجود ندارد؛ اما بعضی انواع بی‌سیم در ارائه صدای عالی و باکیفیت سرآمد هستند.

توجه داشته باشید بعضی از هندزفری‌های وایرلس به نرم‌افزارهای مخصوص نیاز دارند

تقریباً بیشتر هندزفری‌های بلوتوثی یک برنامه مخصوص برای خود دارند؛ در ابتدا این موضوع ممکن است راهی برای جمع‌آوری داده‌های دستگاه شما و انتقال آن به هندزفری به نظر برسد اما بعضی از این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های مفیدی ارائه می‌دهند.

مهمترین ویژگی یک برنامه هدفون ارائه می‌دهد دسترسی به به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی است؛ همچنین یک برنامه خوب هدفون طول عمر و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

کنترل ثبات اتصال و کیفیت صدا در هدفون دیگر کارهاییست که می‌توانید با اپلیکیشن‌های مخصوص انجام دهید.

کیفیت و دوام باتری را موقع خرید هندزفری در نظر بگیرید

بسته به نوع هندزفری وایرلسی که خریداری می‌کنید عمر و بقای باتری یک فاکتور متغیر است. عمر باتری در هدفون‌های فیت گوش و هدفون‌های حجیم نسبت به انواع بی‌سیم و حقیقی خیلی بیشتری است.

بیشتر هدفون‌های بی‌سیم با یک بار شارژ شدن حداقل تا 18 ساعت قابل استفاده‌اند در مقابل بیشتر هدفون‌های بی‌سیم مدل قدیمی حداقل 8 ساعت می‌توانند برای شما امکان گوش دادن به موسیقی را فراهم آورند. به‌طور متوسط می‌توانید با هدفون‌های بلوتوثی حقیقی با یک بار شارژ 4 تا 5 ساعت موسیقی گوش دهید.

عمدتاً هدفون‌های مرغوب مدل جدید کافیست در زمانی کوتاه حدود 10 دقیقه شارژ شوند تا ساعت‌ها برای گوش دادن به موزیک و کارهای دیگر مثل تماس‌های تلفنی قابل استفاده باشند.

فرض نکنید که مدل‌های گران‌تر باکیفیت‌تر هستند

همیشه قیمت ملاک مرغوبیت و کیفیت نیست! بد نیست که یک نگاهی به لیست قیمت ایرپاد بیندازیم.

خیلی اوقات دیده شده هندزفری و هدفون‌هایی که مدل متفاوتی دارند اما مربوط به یک برند خاص هستند در کیفیت و ارائه صدا باهم متفاوتند! آنچه شما لازم است انجام دهید این است که وقتی وارد فروشگاه شدید تمام سبک‌ها را بادقت ببینید و نکاتی مانند قابلیت حذف نویز فعال، قدرت برد و نحوه شارژ شدن آن را بررسی کنید بعد دست به خرید بزنید. اگر هم خرید اینترنتی انجام می‌دهید جدول اطلاعات کنار محصول را با دقت بخوانید و به همه نکات درباره هندزفری دقت کنید.

با رعایت تمام نکات و نگهداری درست و اصولی هندزفری شما حتی از آنچه برایش تعیین شده ماندگارتر می‌شود.

قبل از خرید هندزفری و هدفون چه نکاتی را باید درباره صدا بدانید؟

همانطور که بالاتر هم عنوان کردیم، صدا اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید حتماً درباره کیفیت صدا اطلاعات داشته باشید تا با چشم باز برای آن تصمیم بگیرید.

نکته‌ای که موقع خرید هندزفری‌های بلوتوثی باید توجه داشته باشید به کدک‌های بلوتوث برمی‌گردد؛ کدک دستگاهی است که برای انتقال سریع‌تر داده‌ها را فشرده می‌کند. در هندزفری بلوتوثی هم می‌خواهیم داده‌ها را که مثلاً موسیقی هستند از تلفن همراه به هندزفری منتقل کنیم؛ برای تأمین صدای عالی بلوتوث باید از کدکی برخوردار باشد که کیفیت صدا و پایداری اتصال را به شکل عالی ارائه دهد.

پاسخ فرکانسی در هندزفری چیست و چه تأثیری بر موسیقی شما دارد؟

مشخصات فرکانسی هندزفری روی جعبه آن نوشته شده است و معمولاً در محدوده 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز قرار دارد. از آنجایی که محدوده شنوایی انسان بین 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است، همه هدفون‌ها و هندزفری در این محدوده پذیرفته‌شده صوت تولید می‌کنند ولی ملاک نمی‌شود که هندزفری از کیفیت صدای خوبی برخوردار باشد!

انواع مختلفی از پاسخ‌های فرکانسی برای هندزفری وجود دارد اما ایده‌آل‌ترین فرکانس پاسخ خنثی یا مسطح است؛ بر این اساس آن را ایده‌آل می‌نامیم که محدودیت‌های فیزیکی محیط اطراف مانع ایجاد پاسخ یکنواخت در درایورهای هدست می‌شود.

هدستی که این سطح فرکانس را داشته باشد، استاندارد است و همه نت‌های موسیقی را با میزان صوت یکسان تولید می‌کند؛ درواقع باعث می‌شود شما موقع موزیک گوش دادن با همان صدایی را که مهندسان طراح این هدست قصد داشتند بشنوید روبه‌رو شوید. معمولاً افراد حرفه‌ای و فعال در موسیقی دنبال چنین هدست‌هایی هستند.

هدفون‌های باکیفیت صدای موسیقی را سه برابر بلندتر و باس‌تر از چیزی که هست برای شما پخش می‌کنند؛ این مسئله باعث می‌شود شما اجزای موسیقی مثل صدای ویولون را راحت‌تر درک کنید و بیشتر لذت ببرید.

حذف نویز در خرید هندزفری یعنی چه؟

در ارتباط با انواع بلوتوثی هندزفری زیاد درباره حذف نویز شنیده‌ایم. جداسازی نویز به این صورت است که هدفون یا هندزفری از نظر فیزیکی بین گوش شما و محیط بیرون قرار دارد و از ورود صداهای بیرون به گوش جلوگیری می‌کند. هندزفری‌هایی که از قابلیت حذف نویز فعال (ACN) برخوردارند دارای میکروفون‌های کوچکی هستند که صداهای بیرون را جمع‎آوری می‌کنند؛ سپس پردازنده هدفون یک سیگنال به مجموعه دیگری از میکروفون‌ها ارسال می‌کند تا موج صوتی مخرب تولید شود و به این ترتیب نویز از بین برود.

اگر مدام در کنفرانس‌های کاری یا دانشگاهی به سر می‌برید هدفون‌های مناسب با میکروفون‌های خوب تهیه کنید

با ایجاد ویدیوکنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به شکل آنلاین، امروزه خیلی از جلسات و کلاس‌های دانشگاهی تنها با یک لپ‌تاب برگزار می‌شود.

قطعاً برقراری ارتباط از راه دور کمی سخت است؛ زیرا جدا از ایجاد تصویر واضح از شخص مقابل صدای شما باید شیوا و رسا به شنونده منتقل شود همچنین نیاز دارید تا صدای افراد را واضح و بدون نویز دریافت کنید.

بر این اساس اگر شغلتان به گونه‌ای است که مدام در کنفرانس و سخرانی هستید یا در کلاس‌های مجازی دانشگاه شرکت می‌کنید باید هدست با یک میکروفون باکیفیت بخرید. بهترین میکروفون نوع بوم اکسترنال است که در میکروفون‌های مناسب برای تماس‌های کنفرانسی تعبیه می‌شود.

خرید لوازم دیجیتالی از خرید کفش و لباس سخت‌تر است؛ زیرا هم باید سرمایه بیشتری برای آن کنار بگذاریم هم تأثیر عمیق‌تری روی سلامتی ما دارد.

بر این اساس ما یک وب‌سایت معتبر را به شما معرفی می‌کنیم که با خیال راحت و بدون استرس می‌توانید آن را برای خرید هندزفری ارزان در نظر بگیرید؛ این وب‌سایت فروشگاه دایان شاپ است که با ارائه هندزفری‌های باکیفیت در انواع بلوتوثی و سیمی یک خرید خوب و اطمینا‌ن‌بخش را برایتان رقم می‌زند. این فروشگاه آنلاین انواع هندزفری و هدفون‌های روز و برند دنیا را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

آیا هندزفری می‌تواند باعث کاهش شنوایی شود؟

72

بله هندزفری و هدفون به خاطر نویزهای صوتی می‌توانند باعث بیماری و ایجاد اختلال در شنوایی شوند؛ اما این مسئله به شما بستگی دارد. این که چه مدت زمانی در معرض صدای بلند قرار بگیرید می‌تواند شنوایی را تحت تأثیر قرار دهد و ضعیف کند؛ همیشه سعی کنید صدا را زیر 100 درصد نگه دارید. اگر مجبور هستید تا یک قطعه صوتی را با صدای بلند گوش کنید یا زمان گوش دادن خود را کاهش دهید یا این که هدفون‌های با حجم کم و محدود را امتحان کنید.

نتیجه‌گیری

هندزفری برندهای متنوعی دارد؛ ما مارک‌های زیادی برای هندزفری‌های سیمی و وایرلس داریم که نهایت کیفیت را در پخش صدا یا حذف نویزهای محیطی ارائه می‌دهند. حتی خیلی از انواع هندزفری تا چند متر فاصله از گوشی یا لپ‌تاب قدرت عمل دارند و می‌توانید با آن‌ها تماس تلفنی برقرار کنید. خرید هندزفری یا هدفون از این نظر که چه ویژگی‌هایی داشته باشد به اولویت‌های شما وابسته است.