منافع مشترک زیادی در حوزه انرژی گاز با روس‌ها داریم

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکار نیوز، با اشاره به ظرفیت‌های فی مابین ایران و روسیه در حوزه انرژی و گاز پیرو سفر رئیس جمهور به روسیه، بیان داشت: ما و روس‌ها منافع مشترکی زیادی در بازار انرژی دنیا داریم.

وی تاکید کرد: هم ما و هم روس‌ها جزو سه کشور اول دنیا به لحاظ داشتن منابع گازی هستیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه ما با روس‌ها اشتراکات بیشتری داشته باشیم، هرچه تفاهم و تعامل بیشتری با روس‌ها ایجاد شود، این مسئله می‌تواند به بحث قیمت گذاری جهانی گاز در دنیا کمک کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یعنی پیرو تعاملات صورت گرفته ما می‌توانیم کشور‌های تعیین کننده در قیمت گاز قلمداد شویم.

نخعی اظهار داشت: هرچه ما به روس‌ها نزدیک و تعاملات بیشتری داشته باشیم در تعیین قیمت جهانی گاز و سیاست گذاری در این حوزه موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

منافع مشترک زیادی در حوزه انرژی گاز با روس‌ها داریم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اشتراکات ایران و روسیه و اتفاقا همسایگی که بین ما و روسیه وجود دارد، می‌تواند در تعیین سیاست‌های توزیع گاز هم در فضای منطقه و هم به اروپا که بزرگترین بازار مصرفی گاز دنیا شناخته می‌شوند، اثر بگذارد.

نخعی بیان داشت: مسیری که دولت پیرو تعامل خود با کشور روسیه در پیش گرفته را مسیر خوب و مثبتی قلمداد می‌کنم و امیدوارم در سایه این ارتباطات بتوانیم در بازار گاز دنیا و منطقه اثرگذاری بیشتری را داشته باشیم کما اینکه ناهماهنگی‌ها در گذشته باعث شد تا ما بازار‌های زیادی را از دست بدهیم.